Avaleht Huvitav Huvitav! Mille järgi eestlased endale tegelikult uue nutitelefoni ostavad?
Huvitav! Mille järgi eestlased endale tegelikult uue nutitelefoni ostavad?

Huvitav! Mille järgi eestlased endale tegelikult uue nutitelefoni ostavad?

Kuigi iga uus nutitelefoni mudel on eelmisest veidi kiirem ja rohkemate kaameratega, siis tegelikult valivad eestlased omale uue seadme kummalisematel ja ka praktilisematel põhjustel.

Kas mahub taskusse?

„On kliente, kes tulevadki poodi oma lemmikkäekoti või kõige mugavamate teksadega ning soovivad proovida, kas seade mahub koti- või püksitaskusse,“ räägib Tele2 Eesti klienditeenindusdirektor Sirli Seliov. Kummaline mõõtmise meetod on järjest populaarsem ja kliendid ise põhjendavad seda igapäevase mugavusega – kui juba nii palju raha suure ekraaniga telefoni peale kulutada, peab olema selle igapäevane kaasas kandmine mugav.

Kas on õiget värvi?

„Kõige enam ostetakse musti ja kuldseid nutitelefone, mille osakaal ulatub ligi 70 protsendini kõigist Tele2s müüdud telefonidest. Üha tihedamini astub poodi kliente, kellele on seadme ostul määrava tähtsusega just telefoni värv,“ rääkis Seliov ning tõdes, et viimasel ajal on populaarsemaks saanud erksad toonid nagu näiteks punane, lilla ja erksinine. Samuti eriti läikivad telefonid.

Kas on kõige suurema ekraaniga?

Suurus loeb – suurte ekraanidega nutitelefonide müük on Eestis ainuüksi sel aastal kasvanud BRC Market Experts statistika põhjal enam kui 30 protsenti ning oktoobris moodustasid 5,5 tolli ja suuremad seadmed 85 protsenti kogu Tele2 nutitelefonide müügist. „Ihaldatakse suure ekraaniga telefoni, millelt on hea vaadata videoid, lugeda uudised või surfata sotsiaalmeedias,“ ütles Seliov.

Kas pimedas pilti teeb?

Kaamera kvaliteet on klassikaline põhjus, miks soovitakse uut. Tänaste tipptelefonide pildikvaliteet on võrreldav päris kaameratega ning selle eest ollakse valmis ka rohkem raha välja käima. Küll aga ei tea inimesed tegelikult täpselt, mida tähendavad seadme kirjelduses erinevad avade ja pikslite numbrid. Inimene küsib: „kas pimedas ka pilti teha saab?“. Nii ongi tegelikult hea kaameraga telefoni jahil oleva kliendi kriteerium hoopis sõbra soovitus või esinduses kaamera proovimine.

Kas on õige bränd?

Brändikultusest ei saa üle ega ümber. On neid, kes on lahutamatud õuna fännid ja on neid, kes soovivad võimekat, hea hinna ja kvaliteedi suhtega Androidi. „Esindusse tuleb eestlane tavaliselt väga konkreetse teadmisega, millise tootja seadet ta soovib, ka siis, kui veel täpselt ei tea, millist mudelit valida,“ rääkis Seliov. „Paljud tehnikahuvilised ja noored otsivad viimasel ajal ka pigem vähetuntud, kuid suurepärase hinna ja kvaliteedi suhtega brände, et tavapärasest massist eristuda.“