Avaleht Ole teadlik OLE TEADLIK! Selgus üllatav põhjus, miks iga teine töövõtja läheks konkurendi juurde tööle
OLE TEADLIK! Selgus üllatav põhjus, miks iga teine töövõtja läheks konkurendi juurde tööle
Ole teadlik
0

OLE TEADLIK! Selgus üllatav põhjus, miks iga teine töövõtja läheks konkurendi juurde tööle

0

work-at-my-officeCV Keskuse värske küsitlus näitab, et iga teine töötaja on valmis vastu võtma tööpakkumise sarnasel ametikohal ja sama palgaga, kuid parema mainega ettevõttelt.

„Uurisime, mis tingimustel on töövõtjad valmis vahetama tööandjat ning kui paljud julgevad oma tänast töökoht soovitada,“ ütles CV Keskuse Baltikumi kommunikatsioonijuht Henry Auväärt. „Üllatuslikult selgus, et tervelt 49,2% töövõtjatest on valmis vastu võtma tööpakkumise sarnasel ametikohal ja sama palgaga, kuid parema mainega ettevõttelt.“

„Veelgi suurema üllatusena selgus, et vaid 62,9% töövõtjatest soovitaksid oma praegust tööandjat heale sõbrale!“ lisas Henry Auväärt, kelle sõnul on soovitused üliolulised – tervelt 67,9% töövõtjatest kaaluks töökoha vahetamist, kui sõber soovitaks paremat tööandjat.

Henry Auväärti sõnul näitas CV Keskuse värske küsitlus, millele vastas tervelt 2809 töövõtjat, et Eestis tegutsevad ettevõtted on oma maine kujundamisel ning töötajate rahulolu ja lojaalsuse saavutamisel raskustes. „Tööandja bränding ei ole  pelgalt „rikaste tööandjate“ mängumaa ning seda ei tohi seostada vaid rahaliste hüvedega: töötajate rahulolu ning soovituse saamisel peavad töövõtjad tähtsaimaks hoopiski töötajate väärtustamist, karjäärivõimalusi, sisekliimat, tagasiside jagamist ning ausust ja läbipaistvust,“ sõnas Henry Auväärt.

Huvitava tendentsina tuli Henry Auväärti sõnul küsitlusest välja, et kuigi meeskonnaüritused kannavad suurimat rolli tööandja soovitamisel, korraldatakse neid vähem kui pooltes ettevõtetes – vaid 40% vastanutest tõid välja, et nende tööandja korraldab (toredaid) üritusi. „Kõige lojaalsemad ongi nende ettevõtete töötajad, kus korraldatakse toredaid meeskonnaüritusi ning töökohal on lubatud ka lemmikloomad, vastavalt vaid 32,5% ning 31,4% töötajates oleksid valmis vastu võtma tööpakkumise teises ettevõttes,“ rääkis Henry Auväärt. „Kõige väiksema kaaluga on töötaja lojaalsuse määramisel ettevõtete poolt pakutavatest lisaväärtustest aga kontori asukoht ning sporditoetuse olemasolu – üle 40% antud lisaväärtustega ettevõtete töötajatest oleks valmis vastu võtma tööpakkumise teises ettevõttes.“

Henry Auväärt lisas, et samuti ei hoia töövõtjaid lojaalsena enam vaid huvitav ja väljakutseid pakkuv töö – isegi kui töö on huvitav, on ikkagi 44% töövõtjatest valmis vastu võtma pakkumise teises ettevõttes.

Oma tööandjat julgevad enim soovitada töötajad, kes töötavad ettevõttes, kus lisaväärtustest:

korraldatakse toredaid meeskonnaüritusi 90,9%
pakutakse tervisepäevi või makstakse haiguspäevadel lisahüvitist 87,5%
töökohal on lubatud  lemmikloomad 87,4%
tööaeg on piisavalt paindlik 80,6%

Oma tööandjat julgevad enim soovitada töötajad, kes töötavad ettevõttes, mida iseloomustab see, et:

töötajad tunnevad, et neid väärtustatakse 95,1%
on head karjäärivõimalused 94,5%
on meeldiv sisekliima/kultuur 89,4%
ülemused jagavad piisavalt tagasisidet 88,9%
tööandja on aus ja läbipaistev 88,8%
töötajad on hästi tasustatud 88,5%
on toimiv meeskonnatöö 84,7%

Allikas: CV Keskus.ee (küsitlusele vastas 2809 töövõtjat)

mm

Kommentaarid