Avaleht Reis&Puhkus Saaremaa Laevakompanii on edukas
Saaremaa Laevakompanii on edukas

Saaremaa Laevakompanii on edukas

Saaremaa Laevakompanii on edukasTäna täitub Saaremaa Laevakompaniil 20 aastat avalikku liinivedu mandri ja saarte vahel. Selle aja jooksul on kokku kasutusel olnud 25 järjest uuenenud parvlaeva ja tööd saanud 2200 inimest tänu kellele on nii saarte elanikud kui ka külalised saanud üle mere saartele ja tagasi mandrile.

Täna avaliku parvlaevateenuse pakkujana 20. aastapäeva tähistav AS Saaremaa Laevakompanii (SLK) alustas tegevusega 1992. aastal, mil kasutusel oli vaid kolm vana puistlastlaeva ja tööd sai 22 töötajat. 1994. aastal võitis SLK suuremate saarte ja mandri vaheliste parvlaevaliinide operaatori leidmiseks korraldatud riigihanke. Edu tagas see, et firma oli nõus üle võtma kõik senised töötajad ja lubas teha tulevikus investeeringuid parematesse ja kaasaegsetesse laevadesse. Seda lubadust on 20 aasta jooksul täidetud: kasutusel on olnud kokku 25 laeva, mis on aastate jooksul järjest uuenenud, et laevateenus oleks stabiilsem ja järjest kvaliteetsem.

AS Saaremaa Laevakompanii tütarettevõtte Väinamere Liinid OÜ teenindusjuhi Anu Hiiuväina sõnul on kahe kümnendi pikkune kiire ja kvaliteetne areng olnud võimalik ainult tänu väga headele koostööpartneritele ja tublidele töötajatele, kes on muutustega hästi kaasas käinud ja ka keerulistel aegadel lojaalseks jäänud. „Meie meeskonnas on läbi aegade töötanud 2200 inimest, kellest 19 on ametis olnud sama kaua kui Saaremaa Laevakompanii on praamiliiklust korraldanud,“ lisas Hiiuväin. Ta lisas, et seejuures on SLK olnud oluline praktikakoht paljudele noortele meremeestele, sest ilma reaalse kogemuse ja staažita nad muidu suurele merele tööle ei pääsekski.

Märgilise tähtsusega aastaks kujunes SLK jaoks 1997. aasta, mil riik müüs oma laevad laevakompaniile. „Selge oli see, et tol ajal riigilt saadud laevadega kvaliteetset praamiliiklust kaua tagada ei saa, mistõttu pidi laevakompanii alustama oluliste investeeringutega,“ selgitas Hiiuväin. Sama aasta mai kuus jõudis liinile esimene suurem parvlaev Regula, mis avas parvlaevateenuse uue ajastu.

2007-2011 võttis SLK ette kolme uue ja kaasaegse parvlaeva ehituse: PL Saaremaa, PL Muhumaa ja PL Hiiumaa, mille liinile suunamisega muutus parvlaevateenus märgatavalt kiiremaks, stabiilsemaks ja mugavamaks. „SLK tööd laevaliikluse arendamisel tunnustati kohalike kogukondade poolt erinevate auhindadega, kuid saarlaste laevaehitusprojekti märkas ka Suurbritannia kuninglik merearhitektide instituut, mis valis uute parvlaevade Saaremaa ja Muhumaa prototüübi 2010. aastal valminud laevade seas 50 tähelepanuväärsema hulka maailmas,“ lisas Hiiuväin.

2006. aastal võttis avaliku liiniveo korraldamise üle tütarettevõte Väinamere Liinid.  SLK keskendus uuele ärisuunale ja hakkas ette valmistama uute laevade liinile toomist.

Väinamere Liinid OÜ juhataja Urmas Treieli sõnul on tänaseks toona loodud visioon juba tegelikkus – laevaliiklus saartega on kiire ja mugav. „Tänaseks on SLK palju rohkem kui lihtsalt laevaoperaator – meil on kanda suur sotsiaalne roll ja vastutus kohaliku kogukonna ees. Laevaühendusest sõltub, kas inimesed tahavad saartel elada ja milline on nende elukvaliteet,“ hindas Treiel.

Treieli sõnul on alates 2011. aastast, mil liinidel on 3 uut laeva, sõidukite ülevedu mandri ja saarte vahel suurenenud Virtsu-Kuivastu liinil 14% ja Rohuküla-Heltermaa liinil 20%. Võrreldes 20 aasta taguse ajaga on sõidukite ja reisijate arv suurenenud üle kolme korra, kusjuures teenus on muutunud kiiremaks ja liiniveo graafikud vähemalt 4 korda sagedasemaks.

20. aasta jooksul kasutusel olnud 25 laeva: Alma, Reet, Katrin, Ahelaid, Vohilaid, Harilaid, Kõrgelaid, Hiiumaa 2, Tehumardi, Koguva, Vormsi, Kloogarand, Koplirand, Vardo, Regula, Ofelia, Scania, Viire, St. Ola, Vironia, Aegna, Muhumaa, Saaremaa, Hiiumaa, Runö.

Kommentaarid