1. Avaleht
  2. Uudis
  3. Eesti populaarseim automudel oli mullu Volkswagen T-Cross
Eesti populaarseim automudel oli mullu Volkswagen T-Cross

Eesti populaarseim automudel oli mullu Volkswagen T-Cross

Baltikumi automüüja Moller Auto müügiandmete kohaselt olid 2022. aastal Eestis ja terves Baltikumis kõige populaarseimad sõiduvahendid linnamaasturi tüüpi. Enimmüüdud mudel oli Volkswagen T-Cross, mille kannul olid tihedalt Volkswagen Tiguan ning T-Roc.

Populaarsed linnamaasturid moodustasid enam kui 60% Moller Auto Eesti müüdud masinatest. Esikolmikule järgnesid Volkswagen Passat, Volkswagen Taigo, Volkswagen Arteon, Volkswagen Crafter, Volkswagen Golf, Volkswagen Multivan ja Volkswagen Caddy. Elektriautode segmendis oli populaarseim Volkswagen ID.4.

Izida Gerkena, Moller Auto Baltikumi tegevdirektor: „Näeme, et ostjad eelistavad teha ratsionaalseid valikuid ning otsustavad säästlike sisepõlemismootoriga mudelite kasuks nagu Volkswagen T-Roc, T-Cross ja Volkswagen Taigo. Äriklientide seas on selgelt esikohal tarbesõidukid Volkswagen Crafter ja Volkswagen Caddy.”

Gerkena lisab, et traditsiooniliselt kavandatakse uute autode soetamist vastavalt turutrendidele ja kohandatakse vastavalt vajadustele – näiteks perekonna kasvu tõttu või eelistatakse säästlikke ja keskkonnasõbralikumaid liikumisvahendeid. Kuna EL liigub kliimaneutraalsuse eesmärkide suunas, suureneb keskkonnasõbralike autode tootmise tähtsus veelgi. See muudab inimeste liikumiskäitumist ja ärikeskkondaning paneb tootjaid uusi, uuenduslikke lahendusi välja töötama.

“Tuleb märkida, et meie piirkonnas on jätkuvalt kõige populaarsem valik ostjate jaoks maastur. Ma arvan, et see suundumus jääb muutumatuks ja nõudlus seda tüüpi autode järele on jätkuvalt suur – seda mitte ainult nende sobivuse tõttu linnas ja maal sõitmiseks, vaid ka nende suure mahutavuse, mugava istumisasendi ja nähtavuse tõttu maanteel. Samal ajal, kui elektriautode kättesaadavus paraneb ja elektritariifid stabiliseeruvad ning valitsuse toetus jääb kättesaadavaks, ei kao ostjate huvi elektriautode vastu,” ennustab I.Gerkena.

Ta lisab, et üleminekut keskkonnasäästlikumale liikuvusele, saavad riigid stimuleerida toetuste näol. Toetused mõjutavad otseselt ostuotsust, mistõttu tuleks seda mitte ainult säilitada, vaid ka suurendada või vähemalt hakata pakkuma juriidilistele isikutele.

Head Uudised GoodNews