1. Avaleht
  2. Reis&Puhkus
  3. Algas tarbijakaitseameti reisiteemaline kampaania „Reisi targalt!“
Algas tarbijakaitseameti reisiteemaline kampaania „Reisi targalt!“

Algas tarbijakaitseameti reisiteemaline kampaania „Reisi targalt!“

Tarbijakaitseamet korraldab 15. märtsini kestva teavituskampaania „Reisi targalt!“, et tõsta tarbijate ja ettevõtjate teadlikkust pakettreisidega seonduvast ning juhtida tähelepanu nende õigustele ja kohustustele reisi ostmisel ja pakkumisel.

Seadustega on reguleeritud reisiettevõtjate kohustused tarbijate ees ehk tarbija õigused alates pakettreisi pakkumise saatmisest või kättesaadavaks tegemisest lõpetades reisilepingust ülesütlemise õigusega.

„Turismiseadus on kehtinud juba 11 aastat, paraku on reaalsus see, et mitmed reisiettevõtjad vaatavad jätkuvalt läbi sõrmede ja eiravad neile seadusega pandud kohustusi. Ikka ja jälle leiame klientidena end olukorrast, kus meie eest varjatakse kiivalt pakettreisi tegelikku korraldajat, ja harvad ei ole ka juhud, kus reisi eest tasumist tõendava dokumendi väljastamine on ettevõtja jaoks üle jõu käiv pingutus. Puhkusepaketi lõpphinna ja ajakava erinevus reklaamitust on muutumas ebameeldivaks, kuid kliendi jaoks möödapääsmatuks ebakvaliteetse teeninduse väljendusvormiks,“ kommenteeris tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Tarbijakaitseamet soovitab pakettreisi ostuotsust mitte teha hetkeemotsiooni ajel, sest sellel võivad olla ebamugavad tagajärjed. Reisija õigustest ja kohustustest ning sellest, kuidas teadlikult reisi osta, saab lisainfot tarbijakaitseameti veebilehelt http://www.tarbijakaitseamet.ee/reisimine/.

Reisiostja meelespea

Enne reisi ostmist tuleks tarbijal kindlasti läbi vaadata järgmine kontrollnimekiri:

  • põhjalik info reisi ja sihtkoha kohta olemas;
  • reisi lõpphind teada;
  • reisifirma tagatise olemasolu kontrollitud;
  • reisifirma registreering kontrollitud;
  • reisifirma taust tarbijakaitseametist ja reisifoorumitest kontrollitud;
  • pakettreisileping läbi loetud;
  • reisist taganemise tingimused selged;
  • probleemide lahendamise kord selge;
  • makset tõendav dokument olemas;
  • reisikorraldaja sihtkohas oleva esindaja kontaktandmed olemas;
  • dokument reisi lõpliku ajakava ja täpsete tingimustega olemas;
  • päev enne reisi väljasõidu aeg üle täpsustatud.

Kampaania „Reisi targalt!“ reklaamklipp:

[iframe src=”http://www.youtube.com/embed/79imy8NFCe0?list=UUOTFy6F2PucxZ_lZZWwsuoA”]

Head Uudised GoodNews