Avaleht Huvitav 65 000 Telia klienti taaskasutab oma seadmeid
65 000 Telia klienti taaskasutab oma seadmeid

65 000 Telia klienti taaskasutab oma seadmeid

Kolme aasta jooksul on 65 000 Telia klienti otsustanud uue koduse seadme asemel taaskasutada vana, toetades sellega ettevõtte eesmärki muuta oma tegevus 2030. aastaks CO2-e ja jäätmevabaks.

“Me oleme läbi aastate võtnud endale eesmärgiks vähendada keskkonnale avaldavat mõju ka seadmete aspektist – olgu nendeks siis digiboksid, ruuterid ja teised erilahendusseadmed, mis on meie klienditeenustega seotud,” lausus Telia Eesti tarneahela juht Anneli Liiva.

Taaskasutus tähendab ettevõtte silmis seda, et seadmed, mille klient pärast lepingu lõpetamist tagastab, kontrollitakse ja puhastatakse põhjalikult ning väljastatakse alles siis uuele kliendile: “Seadme uuesti kasutamiseks ei ole me midagi uut tootnud. Taaskasutatav seade ei pea välja nägema nagu täiesti uus, kuna selle saavutamine tähendaks täiendava mõju tekitamist keskkonnale,“ lausus Liiva.

Kui klient ikkagi soovib saada taaskasutatud seadme asemele endale uut, siis Liiva sõnul ettevõte kätt ette ei pane: “Täna pakume enda kliendile esimesena taaskasutatud digiboksi või ruuterit. Kui konkreetne seade puudub või klient soovib uut, siis selle me ka loomulikult võimaldame.”

Kolme aasta jooksul saavutatud 65 000 Telia kliendi panus kinnitab Anneli Liiva sõnul fakti, et seadmete taaskasutuse algatus on õnnestunud oodatust paremini. “Viimase kolme aasta jooksul on taaskasutatud seadmete arv kahekordistunud. Ma arvan, et inimeste teadvuses on toimunud põhimõtteline muutus – olgu nendeks siis nii meie töötajad kui kliendid. Täna seisame silmitsi fakti ees, kus nõudlus on muutumas suuremaks kui pakkumine – kasutame enda seadmete varu maksimaalselt ning tegeleme valdkonna arendamisega aktiivselt edasi. Me ei soovi utiliseerida enda seadmeid väga kergekäeliselt.“

Taaskasutatud seadmete populaarsus näitab Liiva sõnul seda, kuidas tänane ühiskond väärtustab taaskasutamist väga palju: “Me näeme seda enda klientide puhul selgelt, kui palju neile keskkond korda läheb ja loomulikult ka meile endile siin Telias. Klient, kes oskab hinnata keskkonnamõju, oskab ka väärtustada loodud lahendust ja meie rõõmuks on see osakaal muljetavaldavalt suur.”

LEAVE YOUR COMMENT

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga