Viktoriin Eestist pälvis välismaalaste seas huvi
Juuni algul lõppes välismaalastele kuu aja jooksul suunatud viktoriin Eesti ja eestlaste tundmise kohta, mille eesmärk oli tekitada viktoriinile vastajates huvi Eestit külastada. Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) ja Välisministeeriumi koostöös korraldatud kümnest küsimusest koosnev kampaania pani Eestile mõtlema kümned tuhanded inimesed 135 riigist.
EASi turismiarenduskeskuse hallatava Visit Estonia veebis asunud inglise, soome ja vene keeles levitatud meelelahutuslik viktoriin pälvis tähelepanu nii naabrite juures kui ka kaugemal. Kuigi ligi veerand vastasid viktoriinile Soomest, oli vastajaid ka USAst ning tervelt 10 protsendi ulatuses Türgist. Viktoriiniga tutvus lähemalt 45 875 ning täitis lõpuni 23 845 inimest. Lisaks tellisid paljud välismaalased Visit Estonia uudiskirja ning jagasid viktoriini Facebookis.
„See tulemus annab märku turgudeülese turunduse järjest tugevamast positsioonist. Muu hulgas tasub ka turismiturunduses levitada sõnumit konkreetsele turule keskendumata, kasutades inglise keele ja digitaalmeedia loomingulisi võimalusi ning head katvust. Hea virtuaalmäng toob inimesed lugema ka muud sisu,“ ütles EASi turismiarenduskeskuse direktori kohusetäitja Annely Vürmer.
Hea virtuaalmäng toob inimesed lugema ka muud sisu.
Viktoriini peamiseks turunduskanaliks oli Visit Estonia Facebooki leht, kus seda jagati 5386 korda, võrdluseks jagati 2017. aastal viktoriini 2300 korda. „See näitab, et suust-suhu turundus ja soovitusturundus on info tarbimisel ja sotsiaalmeedias mängude mängimisel aina olulisem – sõprade soovitusi usaldatakse. Mobiiltelefonis lahendati viktoriini ligi 80% juhtudest – mobiiliveeb ei saa olla enam lihtsalt kuidagimoodi tehtud, vaid see on oluline infoallikas ning mõjutaja ka reisiotsuste tegemisel,“ sõnas Vürmer.
Kõigi välismaalaste vahel, kes vastasid küsimustele Eesti kultuurist, leiutistest ja põnevatest faktidest, läks loosimisse kolm Eesti-reisi, mille panid välja Eesti turismiettevõtted.