Valmis Eesti esimene digitaalne rattamatkateede kaart
EAS-i turismiarenduskeskusel sai valmis Eesti esimene digitaalne kaardirakendus, mis hõlmab üle 70 raja rattaga matkamiseks kogupikkusega üle 6500 kilomeetri.
„Meil on hea meel tulla selle kaardiga välja just suvel, kui meie üle-eestilistest turismiveebidest Puhkaeestis.ee ja Visitestonia.com otsivad matkainfot nii sise- kui ka välisturistid,“ ütles keskuse direktor Liina Maria Lepik. „Kaart pakub valikut igale suutlikkusele ja maitsele, alates 10 ja lõpetades rohkem kui 1000 kilomeetri pikkuse matkateega. Kaetud on kõik maakonnad. Põnevaid radu leiab kõikjal Eestis, et minna tutvuma meie loodusega, olgu siis saarte või kuppelmaastikuga. Omaette plussiks on mitu matkateed, mis ühendavad Eestit Lätiga.“
Seni on rattamatkajatel olnud kasutada Regio paberkaart, kus on üle 50 rattamatkatee. Ka Eesti esimese digitaalse rattamatkateede rakenduse peakonsultandiks oli Regio kauaaegne koostööpartner, matemaatik ja teenekas jalgrattamatkamise arendaja Rein Lepik. Ta on Eesti rattamatkamistaristu looja, Tartu rattamaratoni käivitaja, tegutsenud Euroopa Jalgratturite Föderatsiooni asepresidendina ja valitud Eesti 100 silmapaistvama matkategelase hulka. Lepik andis riikliku turismiveebi tarbeks tasuta kasutada ka oma rikkaliku fotokogu rattamatkateedest.
Rein Lepiku kogemus oli keskusele aluseks, et kaardile satuksid tõepoolest sõidetavad teed. Lepik on näinud hulgaliselt Euroopa rattamatkaradu, sõitnud läbi kõik Eurovelo teed. Ka Eestit läbib Eurovelo. Uus rakendus kajastab rattamatkateede seisu viimase parima teadmise juures. Eemaldatud on rajad, kus rattatee muutub läbimatuks eramaa sildiga. See ei tähenda, et ei võiks ette tulla matkajate elus nii igatsetud seiklusi, näiteks vajadus ületada kuskil vihmaga tekkinud ajutiselt märjem ala.
Rattamatkateede digitaalne rakendus pakub rikkalikult lisainfot ja toimib täies mahus seitsmes keeles. On teavet tee raskusastme ja läbitavuse kohta, mille järgi saab matkaja otsustada, kuidas see talle sobib: näiteks kui palju on asfalti ja kui palju kruusateed, milline on reljeef jne. Juurde on lisatud ka viisid, kuidas matkateele jõuda kas siis auto, karavani või rongiga. Samuti on rattamatkateed ühendatud piirkonna turismiteenustega: kus süüa, kus majutuda, kuhu õhtul üritusele minna.
Oluline on nimetada, et rakendus esitab just matkateid, mitte kergliiklemiseks mõeldud teid linnades. Küll võivad viimased olla osa matkateedest, sest mitmed matkateed jõuavad linnadesse või viivad linnast maale. Ka linnade rattateede kaardistusest on puudust tuntud ja mitmed sihtkohad tegelevad sellega praegu, et rattasõitjatel oleks hõlpsam. „Kindlasti areneb ka üle-eestilise rattamatkateede kaardivaade. Kuulame rattamatkajate tagasisidet ja teeme seda järjepidevalt paremaks nii sise- kui ka välisturisti vajadusi silmas pidades,“ sõnas Liina Maria Lepik.