Avaleht Reis&Puhkus Tarbijakaitseameti tagatise õpitoad äratasid reisifirmades suurt huvi
Tarbijakaitseameti tagatise õpitoad äratasid reisifirmades suurt huvi

Tarbijakaitseameti tagatise õpitoad äratasid reisifirmades suurt huvi

Tarbijakaitseamet korraldas veebruaris reisiettevõtjatele kuus tagatisega seonduvaid küsimusi käsitlevat õpituba, mis osutusid väga populaarseteks. Õpitubade eesmärk oli tõsta reisifirmade teadlikkust neile kohustusliku tagatise arvutamisest ja selle vajalikkusest, kuna praktikas on ettevõtetel tekkinud sel teemal palju küsimusi.

Õpitubades osales kokku 68 reisiettevõtet ning praktiliste näidete varal arutati tagatist puudutavat ühtekokku 82 reisifirma esindajaga. Tarbijakaitseametil on sedavõrd suure osalemishuvi üle väga hea meel ning amet peab õpitubasid tervikuna kordaläinuks.

Turismiseaduse järgi on tagatis reisiettevõtjana tegutsemise eelduseks olev tarbijate majandushuvide kaitseks seatud mehhanism. Reisiettevõtja maksejõuetuse korral on tarbijakaitseametil võimalik tagatisraha arvel tuua tagasi pakettreisil olijad, vajadusel korraldada reisijate majutus kuni nende reisi lähtepunkti naasmiseni ning hüvitada reisita jäänutele ettemaksud, samuti pakettreisi soetamise eesmärgil ostetud kinkekaardid.

Tarbijakaitseamet tuletab veel kord reisiettevõtjatele meelde, et turismiseaduse kohaselt on tagatise suurus võrdeline pakettreisitasudena laekuva ettemaksete kogusummaga. See tähendab, et majandustegevuse registris registreeritud tagatise suurus peab vastama tarbijate ees võetud pakettreisilepingust tulenevatele rahalistele kohustustele.

Selleks, et selgitada reisiettevõtjatele nende kohustusi, on amet koostanud ka teenindaja meelespea pakettreiside müügi kohta. Igal pakettreiside müügiga tegeleval teenindajal peaks olema selge, mis on pakettreis ning millised on pakettreise korraldavate ja müüvate ettevõtete kohustused. Samuti peab teenindaja teadma, millist infot tuleb tal reisifirma esindajana tarbijale reisipakkumist tehes kindlasti anda.

Turism on siiski kõrgendatud riskiastmega ettevõtluse liik, mille puhul pole seaduse mitmeti tõlgendamist või täitmata jätmist võimalik aktsepteerida. Seetõttu tulebki nii reisifirmadel kui ka nende töötajatel ennast nõuetega kurssi viia ja neid järgida.

Tarbijakaitseamet annab ühtlasi märku, et äsja toimunud õpitoad ei jää viimasteks. Ettevõtjad, kes end veebruari õpitubadesse registreerida ei jõudnud, kuid selle teema vastu huvi tunnevad, peaksid jälgima jooksvat teavet. Aprillis korraldab amet järjekordse ettevõtjatele suunatud infopäeva koolitussarjas „Suunanäitaja“

Kommentaarid