Õigesti valitud rehvid parandavad sõidu turvalisust oluliselt
Naastrehvidega liiklemine on alates maikuust keelatud, kuid lamellrehvi võib kasutada aastaringselt. Liiklusohutuse ja keskkonna seisukohalt on siiski soovitatav liigelda suvel suverehvidega.
„Ehkki liiklus- ja kaskokindlustus kehtib ka suverehvide asemel lamellrehvidega sõites, on parem seda siiski mitte teha, sest õigesti valitud rehvid parandavad sõidu turvalisust oluliselt,“ ütles PZU Kindlustuse sõidukikahjude kahjukäsitluse grupi juht Teet Järv. Ka aastaajale vastavaid rehve kasutades peab Järve kinnitusel regulaarselt kontrollima nii rehvirõhku kui ka rehvide seisukorda, sest õige rehvi, aga vale rehvirõhuga sõites võib samuti sattuda ohtu sõidu turvalisus.
Ehkki liiklus- ja kaskokindlustus kehtib ka suverehvide asemel lamellrehvidega sõites, on parem seda siiski mitte teha, sest õigesti valitud rehvid parandavad sõidu turvalisust oluliselt.
„Lamellrehvid on loodud sõitmiseks temperatuuridel, mis jäävad allapoole viit soojakraadi. Sellest kõrgema temperatuuri juures hakkab lamellrehv kiiremini kuluma,“ ütles rehvide ja velgede müügiga tegeleva ettevõtte Aalux Rehvid müügijuht Mario Randala. „See tähendab ka suuremat keskkonna saastamist mikro- ja nanoplastikuga, mille kahjulik mõju tervisele on viimasel ajal muutunud vägagi aktuaalseks.“
Lisaks kiiremale kulumisele kannatab suvel lamellrehvidega sõites oluliselt ka auto juhitavus ja pikeneb pidurdusteekond, seda nii kuival kui ka märjal teel. „Lisaks kiiremale kulumisele võib auto hakata kergelt vasakule-paremale „ujuma“ ja rehvide ebaühtlane kulumine võib tekitada autos vibratsiooni ning müra,“ rääkis Randala. „Ka miinimumi lähedale kulunud suverehvil on juhitavus suvistes oludes parem ja pidurdusteekond lühem, kui uuel lamellrehvil,“ toonitas ta.
Normaalse kasutuse ja õige hoiustamise puhul on nii suve- kui ka talverehvi kasutus kolm kuni viis hooaega enne, kui need vajavad väljavahetamist. „Üle viie hooaja ei tasuks rehve kasutada ka siis, kui nende mustrisügavus vastab nõuetele, sest rehvisegu vananeb. Sellest tulenevalt muutub segu jäigaks ja võivad tekkida mikropraod, mistõttu kannatavad nii auto juhitavus kui ka turvalisus,“ märkis Randala.