SÜDA I Nike tegi rassismivastase reklaami Jaapani turule
Nike, mille reklaamis oli kaks aastat tagasi Colin Kaepernick, proovib rassismivastase sõnumiga reklaami nüüd Jaapanis, mis on üks kitsarinnalisemaid paiku.
See kujutab kolme neidu, kaks neist erinevatest rassidest vanematega ja kolmas korealanna, keda kiusatakse, kuid kes leiavad vabanemise jalgpalliväljakul. Ettevõtte sõnul on see inspireeritud päris sündmustest Jaapanis, kus rassismist avalikult ei räägita. 98% elanikest on riigis jaapanlased ja Youtube’is käib reklaami üle juba aktiivne arutelu. Nõutakse ettevõtte boikoteerimist. Iga mittejaapanlane on jaapanlaste jaoks gaijin.
Jaapani tennisist Naomi Osaka, kelle isa on mustanahaline, kandis septembris US Openil maske, mis pühendatud politseinike tapetud mustanahalistele. Osaka sai US Openil jagu ka Anett Kontaveidist ja see polnud tema esimene võit tänavu eestlanna üle. Jaapanlased olid rõõmsad tema võidu üle, kuid maskidest vaikisid.
Nike käes oli 2019. aastal 11% Jaapani spordirõivasteturust. Edukam oli Adidas: 14%.
Nike looja Phil Knighti eduloo räägib hiljuti Helioselt eesti keeles ilmunud raamat „Jala jälg”. Muide, Nike oli Kreeka võidujumalanna ja seepärast seda hääldatakse „nikee”, aga ameeriklased on selle sõna nii enda omaks teinud, et keegi ei pane ilmselt ka enam ammu pahaks, kui öeldakse „naiki”.