1. Avaleht
  2. Nõuanded
  3. Mida peaksid teadma enne uute rehvide ostmist?
Mida peaksid teadma enne uute rehvide ostmist?

Mida peaksid teadma enne uute rehvide ostmist?

Uute rehvide ostmine on enamasti päevakorral kaks korda aastas – suvisel ja talvisel rehvivahetuse hooajal. Rehvivahetuse töökojas võib selguda, et olemasolevate rehvidega ei saa enam edasi sõita. Tegelikult on terved ja kvaliteetsed rehvid olulised aasta läbi.

Mitmed uuringud toovad välja, et hästi valitud rehvid, korralik muster ja rehvirõhu jälgimine tagavad parema sõidumugavuse, ohutuse ja rehvide pika kestvuse.

Uute rehvide vajadus võib tekkida ka täiesti ootamatult, need võivad puruneda nii ettevaatamatusest kui kogemata. Sellisel juhul on hea, kui auto lisavarustuses on olemas varuratas, et lähimasse töökotta sõita. Samuti võiks autos olla rehvi remondivaht, selle abil saab ka katkise rehviga edasi sõita. Auto lisavarustust tasub kontrollida, et ootamatutes olukordades oleksid vajalikud autokaubad olemas.

Rehvide müük on kolinud Internetti ja kunagi varem pole nende valimine olnud nii lihtne. Siiski oleme kirja pannud mõned nipid, mis aitavad seda valikut teha.

Kui kahtlustad, et sinu auto rehvid on kulunud 

Keskmiselt saab uute rehvidega sõita 50 000 – 80 000 kilomeetrit. See tähendab, et kui sõidad päevas 50-60 kilomeetrit, kestavad need 3-5 aastat. See ongi keskmine rehvi kulumise aeg – kui viimasest rehvide ostust on möödunud mõned aastad, tasuks kontrollida nende seisukorda.

Rehvide seisukorda on kõige lihtsam hinnata selle mustri sügavust mõõtes ja kontrollides, et rehvide materjal ei oleks ebaühtlaselt kulunud või pragunenud.

  • Talverehvide soovituslik mustri sügavus on 4-5mm. Minimaalne mustri sügavus on 3 mm.
  • Suverehvide soovituslik mustri sügavus on 3-4mm. Minimaalne mustri sügavus on 1,6mm.

Alati ei pea ostma nelja uut rehvi 

Kui oled jõudnud järeldusele, et rehvid on veidi kulunud, aga mustrit on veel piisavalt, ei pea tingimata ostma nelja uut rehvi. Rehve võib vahetada ka paari kaupa, paigutades uued rehvid tagarehvideks.

Kindlasti ära vaheta kunagi ainult ühte rehvi. Ka kasutatud rehvide hulgast on võimatu leida sellist, mille mustri kulumine vastaks täpselt sinu teistele rehvidele. Kui paigaldad autole teistest erineva rehvi, võib kahjustada sellega nii autot kui ülejäänud kolme rehvi seisukorda. Ka uued rehvid võivad olla rahakotisõbralikud soodsad rehvid.

Ära unusta, et meil on neli aastaaega 

Tänu hooajalisele rehvivahetusele kestavad rehvid tegelikult kauem. Ostes endale korralikud talve- ja suverehvid, saad nendega muretult mitmeid aastaid sõita. Iga aastaga muutuvad populaarsemaks ka lamellrehvid, millega võib sõita aasta läbi.

Siiski on sõidumugavuse seisukohalt ja kütusekulu vähendamiseks tark need kevadel suverehvide vastu välja vahetada. Samuti pea meeles, et talverehvide optimaalne pidamine algab 7° juures, seega väldi nende enneaegset kasutamist.

Rehvirõhu kontrollimine on väga oluline 

Kuigi paljud kaasaegsed mudelid annavad automaatselt märku rehvirõhu muutustest, tasuks kindluse mõttes seda ikkagi ise järjepidevalt kontrollida. Vale rehvirõhuga sõitmine põhjustab rehvide kiire kulumise, rehvide seisukorra jaoks on ohtlik nii ala- kui ülerõhk.

Enamikes tanklates saab kiiresti veenduda, kas rehvides on õige rõhk. Ära muretse, kui sa ei tea, milline on õige rehvirõhk. Auto soovituslik rehvirõhk on märgitud juhipoolse ukse lukustuskoha siseküljele.

  • Alarõhu tõttu vajub rehv lössi ja rehvid hakkavad äärest kuluma. Sõidukiga on keerulisem manööverdada ja tõuseb kütusekulu.
  • Ülerõhuga rehv on pingul ja jäik, need kuluvad rohkem rehvi keskosast. Ülerõhuga rehvi puhul on ohtlikud ka väiksemad teeaugud, mistõttu rehv võib kergemini puruneda.

Kontrollides vähemalt kaks korda kuus rehvirõhku, pikendad oluliselt olemasolevate rehvide eluiga ja ei pea nii tihti uusi rehve ostma. Samuti aitab optimaalse rehvirõhuga sõitmine kokku hoida kütust.

Kui otsid uusi rehve, siis parima valikuga rehvide müük 1a.ee nutipoes on avatud kogu aeg.