Õige aeg on alla panna suverehvid
Suverehve on õige aeg panna alla siis, kui keskmine õhutemperatuur on tõusnud vähemalt 7 plusskraadini. Goodyeari Eesti esindaja Risto Kivisiku sõnul lubab ilmateade arvata, et nüüd jäävad kevadised teeolud püsima ja suverehvidega on ohutu sõita.
Kivisiku sõnul tasub rehvivahetuseks valida aeg, kui ilma- ja teeolud on piisavalt kevadised ja ka tegelikkuses suverehvidele vastavad. „Kindlasti tasub rehvivahetusel lähtuda tegelikest oludest, mitte kuupäevast. Praegune ilmateade lubab arvata, et keskmine õhutemperatuur alla 7 plusskraadi enam ei lange. Suverehvidele üleminekuks peaks öine temperatuur püsima vähemalt 2-3 plusskraadi juures ja päevane 10 kraadi juures,“ lisas Kivisikk.
Kivisikk soovitab soojal ajal kindlasti suverehvidega sõita. „Talverehvide omadused on parimad madalatel temperatuuridel, soojema ilmaga halvenevad need märgatavalt. Kui temperatuur tõuseb üle 7 plusskraadi, siis halvenevad kõik talverehvide parameetrid: pikeneb pidurdusteekond, halveneb juhitavus, auto kütusesäästlikkus ei ole nii hea.. Mida kõrgem temperatuur, seda suuremaks muutub talverehvide ja suverehvide sõiduomaduste vahe,“ rääkis Kivisikk.
Ka suverehvide mustrisügavus on oluline
Kivisiku sõnul ei ole autojuhid oma suverehvide mustrisügavuse osas piisavalt nõudlikud. “Paljud autojuhid arvavad, et suvel on ka kulunud rehvid piisavad. Kuid liiga madala rehvimustriga rehvid ei ole ohutud ei talvel ega suvel,” rõhutas Kivisikk.
Suverehvide minimaalne lubatud mustrisügavus on 1,6 millimeetrit, kuid Kivisiku sõnul võiks rehvid vahetada välja siis, kui nende muster on kulunud 3 millimeetrini. “Talverehve suverehvide vastu vahetades oleks hea veenduda, et suverehvide mustrisügavus on üle 3 millimeetri. Kui hooaja alguses on rehvide mustrisügavus 3 millimeetrit, siis hooaja lõpus on nende sügavus juba alla 1,6 millimeetri, mis ei taga turvalisi sõiduomadusi ning sellise mustrisügavuse puhul suureneb oluliselt ka vesiliu risk,” ütles Kivisikk.
Kivisiku sõnul näitab piisava mustrisügavuse olulisust ohutu sõidu tagamiseks üks Goodyeari ekspertide poolt läbi viidud katse väikese veekihiga teel. “Testiti, kuidas sõltub suverehvi kontaktpind teega rehvi mustrisügavusest ja kuidas see kontaktpind suureneb või väheneb erinevatel kiirustel sõites. Selgus, et sõites kiirusega 75 kilomeetrit tunnis rehvidega, mille mustrisügavus on 8 millimeetrit, on kontakt teega 74 protsenti, sõites rehvidega, mille mustrisügavus on 4 millimeetrit, oli kontakt teega 58 protsenti ning sõites väga kulunud rehvidega, mille mustrisügavus oli kõigest 1,6 millimeetrit, oli kontakt üliväike, kõigest 16 protsenti,” sõnas Kivisikk.
Tabelis on välja toodud rehvi kontakt teega (mis on kaetud 4-millimeetrise veekihiga) erinevatel kiirustel olenevalt rehvi mustrisügavusest.
Mustri sügavus / Kiirus |
1,6 mm (väga kulunud rehv) | 4 mm (kasutatud rehv) | 8 mm (uus rehv) |
5 km/h | 100% kontakt teega | 100% kontakt teega | 100% kontakt teega |
75 km/h | 16% kontakt teega | 58% kontakt teega | 74% kontakt teega |
125 km/h | 6% kontakt teega | 11% kontakt teega | 47% kontakt teega |