Avaleht Ole teadlik 7 müüti autohooldusest
7 müüti autohooldusest

7 müüti autohooldusest

Kui su uuena ostetud auto liising lõppeb ei tähenda see, et peaksid nüüd kvaliteetsest hooldusest loobuma ning valima lahjama alternatiivi. Eriti hoolikas pead olema aga siis, kui ostad kasutatud auto. Mõlemal juhul on vastutustundliku autoomaniku valik ametlik edasimüüja.

Kahetsusväärselt suur hulk inimesi käib oma sõidukit ametliku edasimüüja juures hooldamas vaid seni, kuni uuena ostetud auto liisinguperiood lõppeb. Veel suurem osa kasutatud auto ostnud inimesi ei jõua sinna aga kunagi. Sageli on sellise käitumise põhjuseks teadmatus ja ekslikud arusaamad.

Toyota järelteeninduse ekspert Lauri Ert kummutab levinumad müüdid ja eksiarvamused, mille vanemate autode omanikud toovad ettekäändeks ametliku edasimüüja hoolduse mittevalimise põhjuseks.
 
1. Hooldus esinduses on kallis

Ei ole! Ametliku edasimüüja juures tehtav hooldus sisaldab 20-30 tootja poolt ette nähtud tegevust, mille eesmärk on tagada auto mobiilsus, korrasolek ja väärtus. Kui võrrelda hoolduse maksumust ühe konkreetse tegevusega, näiteks õlivahetusega, mitte ainult absoluutnumbris, vaid toimingute hulgas, mida selle raha eest saab, on hooldus esinduses tegelikult soodsam. Lisaks saad sa kindluse, et selle on teinud kõrgel tasemel spetsialist, kes just sinu autot väga hästi mõistab.

2. Ma ju käin õli vahetamas

Aga kas õlivahetuses kontrollitakse su auto akut, mootori õhufiltrit, kinnitusi, pidurivedelikku ja veel mitut kümmet detaili? Väga tõenäoliselt on vastus ei. Õli ja õlifiltri vahetus on vaid üks väike toiming, mis kindlasti ei taga auto korrasolekut.

3. Mul on sõber, kes teab autoasja läbi ja lõhki

Küsi sõbra käest, millal ta viimati käis Toyota või mõne teise margi täiendkoolitusel ja kui palju tal just sinu margi koolitustunde aasta jooksul koguneb? Näiteks Toyota ametliku edasimüüja spetsialistid läbivad aastas vähemalt 60 tunni jagu täiendkoolitusi ning neid sertifitseeritakse kaks korda aastas, et oskused ja teadmised püsiksid kõrgel tasemel. See puudutab ka vanemaid sõidukeid.

4. Aga tuttava teeninduses on normaalsed seadmed. Just paar aastat tagasi ostis

Väga tõenäoliselt ei ole need spetsiaalselt sinu automargi jaoks mõeldud seadmed ning sama kindel võid olla selles, et mitmed tööriistad ja seadmed kasutatakse nö tavalises teeninduses „lõpuni“ ehk nii kaua, kui neid tõesti enam tarvitada ei saa. Ametliku edasimüüja juures uuendatakse seadmeparki aga regulaarselt, et tagada töö parim kvaliteet ja efektiivsus.

4. Ma lähen siis teenindusse, kui autol miskit viga on

Kui autol lööb välja viga, mis vajab remonti, on probleem juba ilmselt liiga kaugele arenenud ning tööle ja varuosadele kuluv raha suurem, kui oleks olnud mure avastamine regulaarse hoolduse käigus juba eos. Esindused on sõidukiga kursis alates hetkest, mil need oma omanikku teenima hakkavad ja seetõttu oskavad nad probleeme kvaliteetse hooldamise või pisiremondi abil ennetada ning vältida nende kasvamist kalliks mureks.

5. Ega hoolduses käimine mu autot kallimaks ei muuda

Muudab küll, kui sa võrdled kaht identset autot, millest üks on käinud regulaarselt ametliku edasimüüja juures hoolduses ja teine mitte. Korrapäraselt hooldatud auto tähendab kasutajale ja kaasliiklejatele turvatunnet ning omanikule kindlust, et selle väärtus on vanust ja läbisõitu arvestades maksimaalne. Hooldamata autos võib olla peidus probleem, mis parimal juhul lõppeb kuluka remondi, halvemal ohtliku liiklusõnnetusega.
 
6. Ostsin kasutatud auto kindlast kohast ja ei vaja hooldust

Ei ole vahet, kas ostad kasutatud auto usaldusväärselt tuttavalt, mõne edasimüüja kasutatud autode valikust või järelturule spetsialiseerunud firmalt, hooldust vajab sõiduk igal juhul. Just järelturult ostetud auto puhul peab olema eriti tähelepanelik ja hoolas ning lisaks hooldusraamatu olemasolule on mõistlik käia margiesinduses ostueelses kontrollis ja/või tehnoülevaatuspunktis, et saada teada, mis on tulevased või olemasolevad rikked. Lisaks on mõistlik käia sellega koos instruktoriga õppesõidul, et saada aru, mida see auto teeb ja kuidas käitub, et liikluses ei tuleks üllatusi.

Kommentaarid