Tehnoloogiatrendid, mis mõjutavad õppimist ja õpetamist kõige rohkem
See, kuidas õpilased täna õpivad ja õpetajad oma teadmisi edasi annavad erineb aastatetagusega võrreldes tohutult. Uute tehnoloogiate tulekuga on muutunud õppemeetodid ning eelkõige on muutunud viisid, kuidas teadmised uue generatsioonini viia.
„Uued tehnoloogiad ei loo mitte ainult võimalusi juurde, kuidas teavet õpilasteni kõige tõhusamalt viia, aga arvestada tuleb sellega, et nooremad generatsioonid on kogu selle uue mobiilise nutitehnoloogiaga ka üles kasvanud ja nende jaoks ongi loogiline, et selle kaudu liigub ka kõik õppimiseks vajalik,“ selgitas Samsung Eesti mobiilidivisjoni juht Antti Aasma. „See loob ka võimaluste kõrval ka tegelikult ka vajaduse, miks uus tehnoloogiaid peaks õppeprotsessidesse integreerima.“
–Õppimine väljaspool klassiruumi. Mobiilsed nutiseadmed võimaldavad informatsiooni edastada ja ammutada kõikjal, mis tähendab, et õpilased saavad alati õppida endale sobival ajal ja tempoga. Nutikad, teaduspõhised ning põnevad rakendused innustavad uusi teadmisi või näiteks keeli õppima ka miljoneid täiskasvanuid ja inimesi, kes muidu uuesti kooli minemise peale ehk ei mõtlekski.
–Koostööl põhinev õpe. Internet ja nutiseadmed hoiavad kõiki pidevas ühenduses. Kui õpetajad kasutavad grupitöid, et innustada õpilaste koostööd, üksteisega arvestamist ja vastutuse jagamist, siis uute tehnoloogiate abil saab õppetöö ja koostöö jätkuda pidevalt ka peale koolikella helisemist. Loodavate e-õppeplatvormidesse ehitatakse ka üha rohkem sisse protsesse, mis nõuavad just ühist arutelu ja koostööd.
–Interaktiivne ja efektiivne klassiruum. Uute tehnoloogiate klassiruumi toomine suurendab interaktiivust ning laiendab võimalusi. Näiteks e-raamatuid saab täiendada videotega, täiendatud reaalsusega, heliklippide ja palju muuga. Samas tuleb meeles pidada, et kõikide andmete vahetamine, märkmete tegemine ja kõik muu toimuks sujuvalt. Tänapäeva noored teevad tahvlilt info maha kirjutamise asemel sellest lihtsalt pildi. Vajalik info peaks seepärast kohe otse noorte seadmetesse jõudma või on kasutusel digitaalsed ekraanid näiteks nagu Samsung Flip 2, millele saab otse arvutist või telefonist sisu peegeldada ja tahvlile tehtud märkmeid on võimalik hiljem kõigiga elektrooniliselt jagada.
–Õppimise mänguks muutmine. See trend on olnud tegelikult kasutusel juba enne uusi tehnoloogiaid, kui nüüd on see veelgi suuremat hoogu saamas. Kui varem jagati parimatele õpilastele auhinnamärke, punkte vms, siis nutitehnoloogiate abil on veelgi lihtsam järge pidada, kes õpilastest näiteks on kõige rohkem tunde õppimisrakenduses veetnud, kes on saanud kõrgemaid punkte jne. Kõik selleks, et veelgi suurendada õppijate osalemise soovi.
–Digitaalsed andmed ja küberturvalisus. Andmete turvalisus digiavarustes on praegu üks olulisemaid teemasid. Ühe rohkem meie andmetest ja elust on ripub kuskil pilvedes ning see nõuab ka rohkem teadmisi ja oskusi meie kõigi poolt. Seega on küberturvalisuse riskide ja teadmiste õppimise lisamine erinevatesse õppekavadesse üha olulisemal kohal. Samamoodi vajab rohkem tähelepanu küberkiusamine. Ka Samsung käivitas käesoleval sügisel koolitusprogrammi Õpilaste Digitaalne IQ, mille eesmärgiks on õpetada koolinoortele läbi veebiloengute ja vestlusringide oskusi digimaailmas paremini hakkama saamiseks.