1. Avaleht
  2. Huvitav
  3. Millised on eestimaalaste silmis ihaldusväärseimad globaalsed tööandjad?
Millised on eestimaalaste silmis ihaldusväärseimad globaalsed tööandjad?

Millised on eestimaalaste silmis ihaldusväärseimad globaalsed tööandjad?

76% töötajatest oleks võimaluse avanedes huvitatud töötama mõnes rahvusvaheliselt tuntud globaalse haardega ettevõttes, selgus CVKeskus.ee tööportaali uuringust. Missugused globaalses ettevõttes eestimaalased võimaluse avanedes enim töötada sooviksid?

Lisaks Eesti ihaldusväärseimatele tööandjatele, kus esikolmiku haarasid LHV Pank, Swedbank ja Wise, selgitas CVKeskus.ee tänavu välja ka globaalsed ettevõtted, kus eestimaalased võimaluse avanedes enim töötada sooviksid.

2024. aasta ihaldusväärseimaks globaalseks tööandjaks valisid eestimaalased tehnoloogiahiiu Google, kellele järgnesid Apple ja Microsoft.

  • Esikolmikule tulid järgi Tesla, IKEA, L’Oréal Group, BMW Group, Mercedes-Benz Group, Nike ja Amazon.
  • Eestimaalaste silmis kahekümne ihaldusväärseima globaalse tööandja sekka jõudsid veel ka Netflix, The Coca-Cola Company, J.P. Morgan, Volkswagen Group, Spotify, Goldman Sachs, Walt Disney Company, Airbus, Lufthansa ja Volvo.

“Eesti tööandjad tegutsevad avatud tööturul, kus riigipiirid ei piira talentide liikumist ja seega konkureerivad nad samaaegselt nii Eesti ihaldusväärseimate tööandjatega kui ka globaalsete tipptegijatega,” kirjeldab tööandjate väljakutseid CVKeskus.ee värbamisjuht Grete Adler, kes lisas, et võimalus töötada mõne rahvusvaheliselt tuntud globaalse haardega tööandja heaks kõnetab enim tööturu tulevasi tipptegijaid.

Foto: Shutterstock.com

“Uuringust selgus, et tudengitest oli tervelt 84% huvitatud võimaluse avanedes töötama mõne rahvusvahelise tööandja juures. Töö valdkondade lõikes paelub selliste ettevõtete heaks töötamine enim Eestis turundus- ja mõnevõrra üllatuslikult ka riigisektori töötajaid (86%),” lisas Adler.

Eestimaalaste silmis 2024. aasta ihaldusväärseimad globaalsed tööandjad:

  • Google
  • Apple
  • Microsoft
  • Tesla
  • IKEA
  • L’Oréal Group
  • BMW Group
  • Mercedes-Benz Group
  • Nike
  • Amazon
  • Netflix
  • The Coca-Cola Company
  • J.P. Morgan
  • Volkswagen Group
  • Spotify
  • Goldman Sachs
  • Walt Disney Company
  • Airbus
  • Lufthansa
  • Volvo

Eestlased Google’s: väärtuspõhine värbamine muudab ettevõtte ihaldusväärseks

Neli aastat Googles digitaalse kasvu strateegina (Digital Growth Strategist) töötanud eestlane Ann-Christiin Kernerit võlub Googles töötamise puhul enim nende töötajakeskne kultuur ja suurepärased arenguvõimalused.

Foto: Freepik

“Google’s on tavaline, et lisaks oma põhitööle on töötajatel käsil ka mõni lisaprojekt või tehakse 3–6 kuu pikkuseid töökoha rotatsioone teise tiimi juures. Eneseareng koostöös mentoritega on Google igapäeva osa,” kiidab Kerner. Ta rõhutab, et Google kultuuri tugevus tuleneb väärtuspõhisest värbamisest, mis kajastub igapäevases koostöös. “Oma ihaldusväärsuse on ettevõte saavutanud suuresti väärtuspõhise värbamise läbi ja seda on tugevalt tunda ka inimestega koostööd tehes,” kommenteeris Kerner.

Google’s on tavaline, et lisaks oma põhitööle on töötajatel käsil ka mõni lisaprojekt või tehakse 3–6 kuu pikkuseid töökoha rotatsioone teise tiimi juures. Eneseareng koostöös mentoritega on Google igapäeva osa.

Kui võrrelda Eesti ettevõtteid Google’iga, toob ta esile globaalsete ja mitmekesiste meeskondade mõju. “Kõige suurem vahe on vast see, et Google on globaalne ettevõte, kus töötavad väga paljud rahvused koos, mis ainult rikastab seal töötamise kogemust ja töökultuuri. On äge näha, et tänaseks on ka paljud Eestist alguse saanud organisatsioonid kasvanud ettevõteteks, kus töötab aina rohkem erinevaid rahvuseid koos ning aina enam pannakse rõhku tugevale töötajakesksele kultuuri loomisele.”

Millega maailma ihaldusväärseimad tööandjad tööturul veel eristuvad?

Missuguste võtetega rahvusvahelised tipptegijad talente meelitavad ehk millega tuleb meie tööandjatel konkureerida? „Maailma atraktiivsemad tööandjad investeerivad märkimisväärseid ressursse sellesse, et tööturul eristuda ja luua väärtuspakkumine, mis kõnetaks nii professionaalseid eesmärke kui ka isiklikke väärtusi ja tagaks talentide lojaalsuse,“ tõdeb CVKeskus.ee värbamisjuht Grete Adler.

Maailma atraktiivsemad tööandjad investeerivad märkimisväärseid ressursse sellesse, et tööturul eristuda ja luua väärtuspakkumine, mis kõnetaks nii professionaalseid eesmärke kui ka isiklikke väärtusi ja tagaks talentide lojaalsuse.

Näiteks pakuvad Apple ja Google oma kontorites töötajatele tasuta tervisekontrolle ja isegi hambaraviteenuseid. Netflix paistab silma sellega, et on üks esimesi tuntud Ameerika ettevõtteid, kus võeti kasutusele piiramatu puhkusepoliitika. Nimelt on alates 2004. aastast Netflixi töötajad saanud võtta nii palju puhkusepäevi, kui nad ise soovivad.

Foto: Freepik

Ka paistavad ihaldusväärsusega silma mitmed tuntud idufirmad, kinkides töötajatele ettevõtte osakuid või olles viiepäevase töönädala asemel kasutusele võtnud neljapäevase töönädala. Eestis on seda trendi edukalt juurutanud Scoro.

„Sellised uuenduslikud ja töötajasõbralikud meetmed näitavad, et edukad ettevõtted mõistavad, kuidas töötajate heaolu ja paindlikkus aitavad muuta ettevõtte tervikuna edukamaks,“ sõnab Grete Adler. „Hea näide on Microsoft Japan, kus neljapäevase töönädala katseprojekt tõi kaasa tootlikkuse kasvu koguni 40%. See kinnitab, et töötajate heaolu edendamine ja paindlikkuse pakkumine ei ole lihtsalt head tahtmist väljendav samm, vaid selge äriline eelis.“

Amazonile kuuluv e-kaubanduse ettevõte Zappos paistab silma uutele töötajatele suunatud kohustusliku neljanädalase koolitusprogrammiga, mille käigus pakutakse kõigile võimalust lahkuda ja saada selle eest 2000 dollarit, tagades, et ettevõttesse jäävad vaid need, kes on tõeliselt motiveeritud ja jagavad Zappose väärtusi.

Foto: Shutterstock

Samal ajal, kui paljud tööandjad on välja hõiganud poliitika, kus palutakse töötajatel osaliselt kontoritesse naasta, ujub tuntud muusikaplatvorm Spotify vastuvoolu, kus lubab jätkuvalt oma töötajatel ise valida, kus nad tööd teevad. Palju tähelepanu pälvinud “Our employees are not children” kampaania rõhutab töötaja ja tööandja vahelise usalduse olulisust.

Ihaldusväärseim tööandja on Eesti suurima tööportaali CVKeskus.ee iga-aastane uuring, milles vastajad nimetavad organisatsioone, kus kõige enam töötada sooviksid. 2024. aastal said uuringus osalejad esmakordselt lisaks kodumaistele tööandjatele panustada ka ihaldusväärseimate globaalse haardega tööandjate valimises.

Joanna Koovit Head sõnad on inimese hingele tõeline palsam. Uudiseid on igasuguseid, aga head on just need, mis panevad silma särama, annavad lootust ning kannavad sind julgelt edasi – teades, et headus on päriselt maailmas olemas! Hea sõna muudab maailma.