1. Avaleht
  2. Nõuanded
  3. Millised on auto rendilepingu sõlmimisel kõige enam kliendi tähelepanu nõudvad punktid?
Millised on auto rendilepingu sõlmimisel kõige enam kliendi tähelepanu nõudvad punktid?

Millised on auto rendilepingu sõlmimisel kõige enam kliendi tähelepanu nõudvad punktid?

autoRendiauto kasutuseks lepingu sõlmimisel on mitmeid punkte, mille puhul klient peaks olema eriti tähelepanelik.

Rahvusvahelise autorendiettevõtte AVIS Budget Eesti klienditeeninduse spetsialist Meryl Kärner tõdeb, et tihtilugu kipuvad autorentijad näiteks ära unustama põhitõe, et igasuguse lepingu tingimused tuleks alati põhjalikult enne allkirjastamist läbi lugeda.

“Paljud kliendid on hiljem öelnud, et neil pole olnud aega lugeda lepingut, kuna järjekord oli rendisõiduki kättesaamisel pikk. See aga kindlasti ei tohiks olla vabandus lepingu tingimustest üle libisemiseks. Maja ostes või korterit üürides loetakse ju iga punkt üle, autot rentides aga millegipärast mitte just alati ja seetõttu tekib hiljem küsimusi, mida oleks saanud ennetada,” ütles Kärner ja tõi lisaks välja veel mitu aspekti, mida autorendilepingu sõlmimise klient kindlasti teadma peaks ja mis ehk tavakasutajatele esmapilgul nii loogilised ei tundu.

Märgi vigastused auto vastuvõtmisel. Kui auto võetakse vastu, siis tuleks vaadata see kindlasti koos rendiagendiga üle ja lasta märkida lepingule kõik olemasolevad vigastused. Rendiettevõtte esindaja isiklik soovitus oleks sealjuures pildistada üles olemasolevad vigastused, sest kui hiljem peaks tekkima probleeme, siis on tõestusmaterjal olemas. Sama tuleks teha ka masinat tagastades ja eriti siis, kui auto tagastatakse kontorivälisel ajal või kui parklas pole töötajat. Vigastuse olemasolul nõudke selle märkimist rendilepingule või vastavale auto seisukorra dokumendile. Vastasel juhul võidakse vigastus hiljem lugeda kliendi tekitatuks ning siis esitatakse kompensatsiooninõue.

Miks ja kui suur deposiit? Üks peamisi küsimusi on klientidel sageli, et miks nõutakse deposiiti. Seda tehakse peamiselt seetõttu, et vältimaks olukordi, kus klient tagastab auto tühja kütusepaagiga, on saanud parkimistrahve jne. Kohapeal võetakse kliendilt üldjuhul deposiit, mille suurus sõltub nii rendi pikkusest, sihtkohast kui auto grupist. Deposiit on alati väiksem 0-omavastutusega rentide puhul. Kõrgematele autogruppidele võib mõnikord kohalduda ka näiteks kahe krediitkaardi nõue.

Vaata, et vajalikud dokumendid oleks olemas. Vahel juhtub, et rentijal jääb krediitkaart koju või kliendil on kaasas vaid deebet-krediitkaart. See ei ole kindlasti piisav, kliendil peaks olema toimiv krediitkaart, mille alusel autot renditakse. Lisaks peab lisaks isikut tõendavale dokumendile olema kaasas ka kehtiv juhiluba ja vastavalt reisisihtkohale ka vajadusel rahvusvaheline juhiluba.

Kes juhib autot? Broneering tuleb vormistada sellele isiku nimele, kes reaalselt sõidab ja on esmane juht. Kohapeal saab alati juurde vormistada ka lisajuhi teenust.

Tea rendipäeva pikkust. Üks rendipäev=24h. Kui auto tagastatakse kokkulepitud ajast rohkem kui üks tund hiljem, rakendatakse lisapäeva tariifi.

Veendu lepingus väljatoodud hinna vastavuses broneeringu hinnaga. Arvesse tuleks võtta ka kohapeal juurde võetud lisad ehk näiteks lastetool, GPS jm. Enne allkirjastamist tuleks vaadata üle summad ja kirja läinud teenused, saada neist aru ja alles siis allkiri anda.

Broneeringut tehes veendu lõppsummas. Seda eelkõige seetõttu, et näiteks lisateenustena võib juurde tulla noore juhi tasu, lisajuhi teenus, auto tagastamine teise kontorisse või kontorivälisel ajal, tühja kütusepaagi tasu, lasteistmed, suusaraam jne. Alati tasub Eesti esinduselt üle küsida ka riigid, kuhu võib sihtriigist rendisõidukiga edasi sõita. Mõningatel puhkudel on riigipiiride ületamine lisatasu eest. Riikides nagu Itaalia ja Hispaania pakutakse lisateenuseid üpris agaralt ja need lähevad seal sageli ehk liigagi kergekäeliselt lepingusse kirja, mistõttu on võib klient hiljem lepingult ebameeldivalt suure numbri avastada.

Kindlustus! Rendisõiduki kindlustus tasub sõlmida autorendiettevõtte, mitte vahendajaga. Rendilepingule alla kirjutades veenduge kindlasti, et tellitud kindlustused vastavad teie kindlustuskatte soovidele. Tasub meeles pidada, et kohapeal pakutakse üldjuhul alati lisakindlustusi ning kui ei ole soov neid juurde võtta, siis tuleks neist keelduda ja veenduda, et lepingu summa on vastavuses broneeringuga. Samuti on oluline märkida, et kindlustuse võtmisel vahendajalt võtab rendiettevõte kahju esmalt maha rendile võtja krediitkaardilt ja seda seniks kuni kolmas osapool ehk tegelik kindlustusandja raha tagastab.

“Tegelikkuses on suurem osa kaebusi just sellel teemal, et rendilepingut ei loeta läbi ja ei mõisteta. Ehk kliendilt on võetud lisakindlustuste/toodete eest tasu, klient väidetavalt ei saanud aru, et see on lisatasu eest, ometigi on rendileping just selliste summadega allkirjastatud ja sealt edasi vaielda enam ei saagi. Samuti ei mõisteta tihti, et trahvide puhul lisanduvad administreerimistasud, mida hiljem vaidlustada üritatakse,” võttis autorendiettevõtte AVIS Budget Eesti klienditeeninduse spetsialist Meryl Kärner teema kokku. Kärner lisas, et autorendi lepingu sõlmimise lihtsustamiseks on alati mõistlik auto broneerida koduriigi rendiettevõtte kaudu, sest siis saab kõik teenused ja soovid läbi arutada oma emakeeles ning sihtriiki jõudes jääb üle vaid lepingut lugedes veenduda, et kõik vastab eelnevale kokkuleppele. Ta rõhutas ka, et hiljem tekkinud probleemide puhul on AVISes olemas järelteenindus, mis aitab vajadusel teise riigis muresid lahendada esindaja kaudu ning emakeeles.

Head Uudised GoodNews