
Kuidas internetis nutikalt šopata?
Käesoleva nutiajastu kindel ja suur eelis on see, et inimesed saavad teha sisseoste ilma kodust lahkumata mugavalt diivanist või isegi pikutades magamistoas voodis. Ühest küljest tundub, et sellise võimaluse kasutamine aitab säästa inimeste aega ja samuti ka raha, mida kulub mööda erinevaid kaubanduskeskuseid ja poode ringi sõitmisele ning poest poodi kõndimisele. Asja aga teisest küljest vaadates, on selge, et kui inimesel on kodus olles nutiseadme abil piiramatud võimalused internetis šoppamiseks, siis muutub see enne kui inimene isegi aru saab väga kulukaks ajaviiteks.
Käesoleva nutiajastu kindel ja suur eelis on see, et inimesed saavad teha sisseoste ilma kodust lahkumata.

Kuidas siis aga sellise suunatud ja mõjutatud tarbimise juures jääda mõistuse juurde ja šopata seejuures internetis nutikalt? Üks võimalus on pidevalt jälgida sooduskampaaniaid ja teha oma vajalikud ostud siis, kui toodete hind on kõige soodsam. See tähendab kahjuks tihtipeale aga väga piiratud toodete ja suuruste valikut, kuna paremad tooted ja levinumad rõivasuurused ja jalanõude suurused müüakse kampaania korral väga kiiresti läbi.

Eriti nutikal šoppajal on aga võimalus ka juba allahinnatud toodete ostmise korral võimalus teenida osa rahast tagasi. Et pakkuda inimestele võimalust internetis nutikalt šopata ja samal ajal tehtud ostudelt osa raha tagasi on loodud cashback teenus, mis ulatab ostlejale lahkelt abikäe. Cashback teenus on loodud raha tagasi põhimõttel ja see seisneb sisuliselt teenusepakkuja ja erinevate interneti kaubamajade koostöös. Kui šoppaja on end soovitud cashback lehel registreerunud, siis jääb üle tutvuda, milliste kaupade ja teenuste pakkujatega cashback ettevõte koostööd teeb ning suunduda sobivasse e-poodi sisseoste tegema. Tehtud ostusummalt on võimalik tagasi vastavalt kokkulepitud summa või protsendi ulatuses cashbacki, mis kantakse teatud aja jooksul ostleja pangakontole. Eesti cashback teenusepakkujate valikus on väga suur valik erinevaid kaubamajasid ja teenuste pakkujaid, kelle juures oste tehes ja teenuseid kasutades on võimalik teenida raha iseenda cashback kontole ja see hiljem juba enda isiklikku pangakontole ka välja maksta. Eriti kliendisõbralikel cashback teenusepakkujatel on olemas ka mobiilirakendus ning samuti on võimalik oma kontole lisaraha teenida kutsudes ka sõpru ja tuttavaid internetis nutikalt šoppama.

Suuremat ostlemist soodustab omakorda sotsiaalmeedias ja kõikjal mujal ringlev lõputu reklaam ja seda nii otseses kui kaudses vormis. Internetis uudiseid lugedes või mõnes muus portaalis ringi liikudes on alatasa näha erinevate internetis tooteid pakkuvate kaubamajade reklaame, mis ostjale oma tooteid ahvatlevalt reklaamivad. Samuti on veebipoodidel pidevalt erinevad soodustused ja hooajalised kampaaniad, mis samuti ostma kutsuvad. Kampaaniaid on ostlemisel mõistagi kasulik ära kasutada, kuna siis ei pea soovitud toote eest täit hinda välja käima, mis omakorda aitab raha säästa. Teine, palju varjatum vorm, mida paljud kaubamajad oma toodete reklaamimiseks kasutavad, on tunduvalt kavalam ja toimib väga hästi. Kõige paremini on internetis tooteid müüvate kaubamajade varjatud reklaam nähtav erinevates sotsiaalmeedia kanalites. Kauplejad on aru saanud, et oma pakutavate toodete ja teenuste suurepäraseks levitamiseks sotsiaalmeedias on tark kasutada influencerite ehk väga suure jälgijaskonnaga inimeste abi. Kõige rohkem sellist laadi reklaami on liikvel Instagramis, kus igal influenceril on pidevalt seljas uued põnevad riided ja aksessuaarid, mis ei jäta külmaks ka tema jälgijaid. Loomulikult oniga pildi juurde, millisest kaubamajast neid tooteid kiirelt ja mugavalt tellida saab. Sellisel kujul pidev toodete reklaami nägemine ja tarbimine kasvatab inimeses veelgi soovi mugavalt diivanis lesides erinevaid internet poode läbi kammida ja endale mõni ilus asi tellida.