Kõige suuremad e-ostlejad on noored
Pakiveoteenuse pakkuja DPD tellitud ja Kantar TNS teostatud rahvusvahelisest uuringust selgub, et e-kaubandust veavad eelkõige n-ö suured ostjad (heavy buyers), kes moodustavad kõikidest netiostude sooritajatest kolmandiku, kuid vastutavad tervelt 86% ostude eest.
„Need numbrid tähendavad seda, et osa inimesi on täielikult vastu võtnud e-kaubanduse võlud ja teevad suure hulga oma ostudest just netist ning veavad sellega kogu e-kaubanduse sektorit, kuid samas näitab see ka suurt e-kaubanduse kasvupotentsiaali, kui ka kõik ülejäänud inimesed hakkaks sama aktiivselt netikauplusi külastama,“ selgitas DPD Eesti E-ärisuuna juht Margot Posti. „DPD uuringute järgi sooritavad sellised n-ö suured ostjad Euroopas keskmiselt 27 ostu aastas ja Suurbritannias lausa 47. Eestis jääb see number veel kõigest 12 ostu juurde.“
Osa inimesi on täielikult vastu võtnud e-kaubanduse võlud ja teevad suure hulga oma ostudest just netist.
Ootuspäraselt moodustavad suurtest ostjatest enamuse just nooremad ehk 18-34 aastased ning keskmisest rohkem kasutatakse tellimuste esitamiseks arvutite asemel nutiseadmeid. „Eesti aktiivsemad e-ostlejad tellivad netist enamasti ilu-, tervise- ja vaba aja tooteid ning riideid. Hoogsalt on aga tõusmas ka näiteks mööbli ja sisustuskaupade tellimine ning viimase trendina toidukaubad,“ märkis Margot Posti ja lisas, et kõiki Eesti e-ostlejaid arvestades on eestimaalaste enimtellitavaks kaubakategooriaks siiski erinevat sorti tehnika, mida on möödunud aasta jooksul tellinud 39% netiostude sooritajatest. Suuri ostjaid iseloomustab lisaks veel kindlate ja neile usaldusväärsete e-poodide eelistamine.
Eesti aktiivsemad e-ostlejad tellivad netist enamasti ilu-, tervise- ja vaba aja tooteid ning riideid.
Eesti väheaktiivsed ehk väikesed ostjad on aga pigem üle 55 aastased ning sooritavad kõikidest e-ostudest kõigest ligi 2%. Nemad kasutavad ka riigi keskmisest vähem sotsiaalmeediat ja nutiseadmeid ning pole nii altid tooteid vajadusel tagastama. Eelistatud kaupadeks on tehnika, kuid ka väikeste ostjate puhul on tõusmas näiteks toidukaupade tellimise osakaal.
DPD uuringu järgi teostatakse Eestis kõikidest füüsiliste kaupade ostudest 7,7% läbi netikeskkonna ning regulaarseid internetioste teeb 33% interneti kasutajatest. Kõige usinamad ostlejad on Inglismaal, kus internetiostude osakaal on ligi 14% kõikidest füüsilistest kaupadest.