1. Avaleht
  2. Ole teadlik
  3. Eelmisel aastal võideti Euroopa tarbijatele tagasi ligi 10 miljonit eurot
Eelmisel aastal võideti Euroopa tarbijatele tagasi ligi 10 miljonit eurot

Eelmisel aastal võideti Euroopa tarbijatele tagasi ligi 10 miljonit eurot

Kuidas saan oma raha tagasi, kui Saksamaa lennufirma mu lennu tühistab? Mida teha, kui mind ei lubata Prahas toimuvale kontserdile? Kuidas oma õigusi kaitsta, kui Hispaaniasse broneeritud puhkemaja maksab rohkem, kui esialgu kokku lepiti? Selliste tarbijakaebuste puhul saab aidata Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuste võrgustik (ECC-Net), mis aitas eelmisel aastal Euroopa tarbijatel tagasi saada peaaegu 10 miljonit eurot.

Foto: Freepik

Tühistatud lendudest ja üritustest kuni e-kaubanduseni: 118 000 tarbijapäringut aastas

Diana pidi lendama Düsseldorfist New Yorki. Esimese lennu hilinemise tõttu jäi ta Pariisis jätkulennust maha. Kuigi Diana lend broneeriti ümber, jõudis ta sihtkohta neljatunnise hilinemisega.

Lennureisijamääruse järgi on Dianal õigus saada 600 eurot hüvitist, kuid lennuvedaja keeldub ning ei vasta ka Diana kirjadele.

Sellised juhtumid on osa ECC-Net-i igapäevatööst. 2022. aastal vastas võrgustik ligikaudu 118 000 tarbijapäringule. Nende hulka kuulusid näiteks lendude hilinemised, tühistatud ürituste piletid, e-kaubandus, autorent ja palju muud. Euroopa Liidu 29 liikmesriigi tarbijaõiguse spetsialiseerunud juristide eesmärgiks on jõuda kaebuse esitaja kasuks tehtud kohtuvälise lahendini.

Euroopa Komisjoni ja liikmesriikide rahastatud võrgustik suutis eelmisel aastal tarbijatele tagasi saada ligi 10 miljonit eurot. Tegelik majanduslik kasu on aga veelgi suurem, sest paljudel juhtudel suutis ECC-Net hoida tarbijaid maksmisest. Näiteks hoiatades inimesi ebaausate kauplejate või tellimuslõksu langemise eest.

Mul on tarbijakaebus – kelle poole saan abi saamiseks pöörduda?

Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus on olemas igas liikmesriigis ning lisaks Islandil ja Norras. Koos moodustavad keskused ECC-Net võrgustiku. Võrgustik teavitab Euroopa tarbijaid nende õigustest ja pakub tasuta abi piiriüleste probleemide korral.

  • Eesti elanikud, kellel on probleem mõne teise Euroopa Liidu riigi ettevõttega, saavad kontakteeruda Eesti EL tarbija nõustamiskeskusega, mis on Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) piiriüleseid kaebuseid lahendav üksus – täpsem info Consumer.ee.
Head Uudised GoodNews