1. Avaleht
  2. Ole teadlik
  3. Autoga reisile? Juhtnöörid, kuidas kütust kokku hoida
Autoga reisile? Juhtnöörid, kuidas kütust kokku hoida

Autoga reisile? Juhtnöörid, kuidas kütust kokku hoida

Puhkuste kõrgaeg kutsub autoga Eestit ja Euroopat avastama. Kasutades säästvat sõidustiili on lisaks keskkonna hoidmisele võimalik märgatavalt vähem kulutada ka kütuse ostmisele.

Läbimõtlemata marsruut, närviline sõidustiil ja autos olevad lisakilod suurendavad sõiduki kütusekulu märkimisväärselt.

Alljärgnevalt mõni soovitus, mida autoga reisides meeles pidada, et saavutada tuntavalt väiksem kütusekulu.

Jälgi liiklust

Autoroolis olles hoia fookus liiklusel ja jälgi, mis toimub nii sinu enda ees kui ka kaugemal. Arvesta, et iga manööver, peatus, pidurdamine ja mittevajalik kiirendus kasvatab hüppeliselt kütusekulu. Sõita tuleks võimalikult ühtlase kiirusega. Maanteel tasub kasutada kiirushoidikut.

Kasuta navi

Kui autos navigatsiooniseadet ei ole, lae nutitelefoni mõni GPS-rakendus, näiteks Waze. Nii väldid ummikuid ja sõidad sihtkohta kõige otsemat teed.

Foto: Freepik

Paigalt võttes kiirenda targalt

Kui manuaalkäigukastiga autoga tuleks paigalt võttes esimene käik kõrgema vastu vahetada võimalikult ruttu, sest kütusekulu esimese käiguga sõites jääb vahemikku 30-40l/100km kohta, siis automaatkäigukastiga autoga kiirenda nii, et gaasipedaal pole vajutatud päris põhja, sest ka see suurendab kütusekulu. Samas ära unusta, et äärmuslik uimerdamine ei anna mingit kokkuhoidu.

Samas ära unusta, et äärmuslik uimerdamine ei anna mingit kokkuhoidu.

Pidurda võimalusel mootoriga

Mootoriga pidurdades on sõiduki kütusekulu null ja seda nii diisel- kui ka kütusepritsega ottomootoril. Sageli arvatakse, et auto ei tarbi kütust ka vabakäiguga veeredes, kuid too arvamus on ekslik – tühikäigul töötades kulub kütust umbes 1 l/h.

Mootoriga pidurdades on sõiduki kütusekulu null ja seda nii diisel- kui ka kütusepritsega ottomootoril.

Kontrolli rehvirõhku

Kui autol ei ole rehvirõhu andureid, kontrolli rehvirõhku regulaarselt – näiteks korra kuus – isegi siis, kui rehvid ei tundu silma järgi tühjad. Juba 0,5-baarine rehvirõhulangus tõstab kütusekulu kuni 4%. Kütusekulu vähendamiseks tasub eelistada suurimat lubatud rehvirõhku.

Foto: Freepik

Kas katuseboksi ikka on vaja?

Kui suudate kõik vajalikud asjad mahutada pakiruumi ja loobute katuseboksist, hoiate sõidukulu kokku märkimisväärselt. Nimelt tõstab katuseboks 120 km/h sõites kütusekulu rohkem kui kolmandiku võrra. Seejuures katuseraami eemaldamine annab samal kiirusel sõites kütusesäästu kuni 10%.

Suurel kiirusel hoia aknad kinni

Kui sõidad kiiremini kui 60 km/h, sule aknad, sest nii väheneb sõiduki õhutakistus ja ühtlasi kütusekulu.

Kliimaseadmega ära üle pinguta

Eri uuringute järgi aitab kliimaseadme kasutamise vähendamine hoida kokku kütusekulu 10-15%.

„Ülalnimetatud soovituste kõrval on sama oluline alati tankida sõidukisse kvaliteetset kütust, mis põleb mootoris paremini, mis omakorda väljendub ökonoomsuses,“ selgitab Olerexi kütuste sisseostu- ja logistikajuht Veiko Värk. „Diiselmootoriga autode puhul tasub eelistada ka biokütust, mis näiteks Olerexis on leitav EcoForce’i nime alt, mis vähendab sõiduki süsinikuheidet kuni 90 protsenti ja lisaks keskkonnale hoiab ka autot.“

Head Uudised GoodNews