1. Avaleht
  2. Ole teadlik
  3. Anna agressiivsetest laenupakkumistest teada
Anna agressiivsetest laenupakkumistest teada

Anna agressiivsetest laenupakkumistest teada

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) kutsus suve lõpus kõiki tarbijaid üles teavitama SMS-i ja e-kirja teel saadetud agressiivsetest laenupakkumistest laenuandjate poolt. Augusti üleskutsele reageeriti 18 korral ning amet ootab jätkuvalt vihjeid taolisest tegevusest, milles agressiivselt õhutatakse või survestatakse tarbijaid võtma laenu, suurendama laenulimiiti või lõpetama poolelijäänud laenutaotlust.

„Pea kuu ajaga oleme saanud tarbijatelt 35 kuvatõmmist erinevate laenuandjate poolt saadetud SMS-idest ja e-kirjadest. Osadest kuvatõmmistest on ka juba näha agressiivse kauplemisvõtte tunnuseid, kus liigselt survestatakse laenutaotlusi lõpuni viima või kasutatakse ära päevakajalisi sündmusi. Soovime tänada kõiki, kes on meie tähelepanu taolisele keelatud tegevusele juhtinud ning ärgitame jätkuvalt meile julgelt selliseid vihjeid edastama alati, kui mõni laenuandja agressiivse kauplemisvõttega silma jääb,“ selgitas TTJA ettevõtluse osakonna juhataja Ulrika Paavle.

Soovime tänada kõiki, kes on meie tähelepanu taolisele keelatud tegevusele juhtinud ning ärgitame jätkuvalt meile julgelt selliseid vihjeid edastama alati, kui mõni laenuandja agressiivse kauplemisvõttega silma jääb.

Agressiivseks kauplemisvõtteks võib olla nii eriliste asjaolude või päevakajaliste sündmuste raames tarbijale agressiivse laenupakkumise saatmine kui ka tarbija liigne survestamine laenutaotluse lõpetamiseks.

Erilisteks asjaoludeks võib olla tarbija raske majandusliku olukorra ärakasutamine – näiteks üleskutse võtta elektriarvete tasumiseks või sünnipäevakinkide või koolialguseks tarviliku ostmiseks laenu.

Päevakajalisteks sündmusteks on laenuandjate poolt tarbijate mõjutamine võtmaks konkreetse sündmuse saabumise eel selle tähistamiseks laenu. Sellisteks sündmusteks võivad olla näiteks jaanipäev, sünnipäev, „vääriline“ suvepuhkus, Eestis toimuv rahvusvaheline üritus jne.

Tarbija liigne survestamine avaldub selles, et kui tarbija alustab laenuandjale laenutaotluse esitamist, aga jätab selle mingil põhjusel pooleli, hakkab laenuandja tarbija poole näiteks telefonikõnede, SMS-ide või e-kirjade kaudu korduvalt pöörduma ning uurima, miks laenutaotlus on jäetud esitamata ja õhutatakse taotlust lõpetama.

Eelpool mainitud laenuandja poolsetel tegevustel võivad olla agressiivse kauplemisvõtte tunnused, mille kasutamine on aga keelatud.

  • TTJA palub kõigil, kellel on kokkupuuteid eelpool mainitud tegevusega, teavitada sellest TTJA-d e-maili info@ttja.ee teel edastades võimaluse korral kuvatõmmised, kus on muuhulgas tuvastatav ka laenuandja nimi.
Head Uudised GoodNews