Soovitused alustavale ettevõtjale: tehnoloogia, mis teeb elu lihtsamaks
Sügis on paljude inimeste jaoks uute alguste aeg. Kes alustab oma esimese ettevõttega, saab töö lihtsustamisel abi rakendustest, mis teevad juhtimise, raamatupidamise ja kliendisuhtluse tõhusamaks ning vähendavad tüütut käsitööd. Soovitusi tarkvara valimiseks jannab Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Raamatupidamistarkvara
Veel mõni aeg tagasi kasutasid paljud ettevõtted põhiliste majandusnäitajate – nagu käive ja kasum – arvutamisel Exceli tabeleid ja ettevõtete vaheline arveldamine tähendas hulgaliselt erinevaid dokumente. Tänaseks on raamatupidamine muutunud oluliselt lihtsamaks, sest korrektselt seadistatud tarkvara teeb paljud ülesanded ise ära.
Enamik turul pakutavaid raamatupidamistarkvarasid sisaldab kõiki raamatupidamiseks vajalikke funktsioone: finantsarvestus, müügi- ja ostuarved, e-arved, pank ja kassa, ladu, põhivara, kulukohad, projektid, valuutaarvestus. Lisaks palju muid võimalusi, mille vajalikkus sõltub ettevõtte suurusest ja tegevusvaldkonnast. Levinumad programmid on näiteks Merit Tarkvara, Directo, SimplBooks, SmartAccounts, Standard Books jpt.
Selleks, et muuta arvemajandus veelgi lihtsamaks, saab raamatupidamistarkvara integreerida tšekkide digiteerimise ja e-arvete tarkvaraga nagu CostPocket, Envoice, Telema või Finbite.
Eelarvestamise programm
Eelarve koostamine võiks olla osa planeerimisprotsessist. Selleks, et eelarvestamine oleks mugav ja kiire ning säästaks tabelipõhiste eelarvete kokkupaneku kaosest, tasub kasutusele võtta spetsiaalne eelarvestamise programm. Eelistada tasub tänapäevast, turvalist ja usaldusväärset lahendust, mis on integreeritav kasutusel oleva majandustarkvaraga ning kasutatav igast asukohast ja seadmest. Selliseid programmid on laialt levinud, neist tuntumad on näiteks Veera ja PlanPro.
Selleks, et eelarvestamine oleks mugav ja kiire ning säästaks tabelipõhiste eelarvete kokkupaneku kaosest, tasub kasutusele võtta spetsiaalne eelarvestamise programm.
Kliendihaldustarkvara
CRM ehk kliendisuhete haldamine on oluline klientide ja raamatupidamise vahelise suhtluse korraldamiseks. Lisaks annab kliendisuhete haldamise tarkvara ülevaate müügiprotsessidest, olles seega müügiosakonna jaoks väga hinnatud abimees.
CRM aitab saavutada müügiedu, koondades kõik müügiülesanded ühte kohta ja võimaldades saada müügiprotsessist igal ajahetkel täpne ülevaade. Automatiseeritud müügivihjed tagavad, et ükski järeltoiming ei jääks märkamata. CRM-i tulemuste ülevaade aitab reaalajas strateegiat täiustada, et langetada ka raskeid otsuseid enesekindlalt ning tuvastada, mis töötab ja mis mitte.
CRM tarkvara võimaldab pakkuda paremat klienditeenindust. Rakenduse abil saab jälgida kliendiinfot, hallata kliendisuhtlust ja olla müügiprotsessidega järjel. Eestist välja kasvanud ja ülemaailmselt tunnustatud CRM tarkvara Pipedrive on integreeritav teiste rakendustega, mida paljud ettevõtted kasutavad, näiteks Google Drive, Slack või Xero. See vähendab käsitsi tehtavaid ülesandeid ja võimaldab efektiivsemalt tulemusi saavutada. Rahvusvaheliste referentsidega CRM tarkvara pakub ka näiteks LiveAgent.
Paroolide haldamine
Tugevate paroolide kasutamine ja kaheastmeline tuvastamine tagavad turvalisuse ja aitavad vältida pettuseid. Tugeva parooli tunnus on aga keerukus. Paraku on mitmeid erinevaid ja keerulisi paroole pidevalt meeles hoida väga raske ning nende üles kirjutamine on suur turvarisk. Paroolide haldamise rakendused, nagu 1Password, KeePass, LastPass või Dashlane hoiustavad kasutaja paroole turvaliselt ja mugavalt. Meeles tuleb pidada vaid üks parool, mis tagab ligipääsu paroolihalduse rakendusele.Lisaks paroolide salvestamisele on paroolihalduritel palju kasulikke funktsioone, mis suurendavad nii digiturvalisust kui kasutusmugavust.
Meeles tuleb pidada vaid üks parool, mis tagab ligipääsu paroolihalduse rakendusele.Lisaks paroolide salvestamisele on paroolihalduritel palju kasulikke funktsioone, mis suurendavad nii digiturvalisust kui kasutusmugavust.
Suhtlusplatvorm
Kollektiivides, kus praktiseeritakse kaugtööd ja kodukontorit, toimub oluliselt rohkem suhtlust kirjalikes kanalites nagu e-kirjad või suhtlusäpid. Meeskonnaliikmed peavad õppima neis oma mõtteid selgelt ja tõhusalt väljendama. Suhtlusäpid tagavad operatiivse info liikumise ja annavad juhtidele võimaluse jagada sarnast kirjalikku infot korraga väga paljudele inimestele. Eesti ettevõtjate hulgas populaarsemad suhtlustarkvarad, mille abil reaalajas kolleegide või partneritega suhelda, faile jagada ja koostööd teha, on Slack ja Teams.