
Kuidas eristada kvaliteetset originaalparfüümi hästi järgi tehtud koopiast?
Hea lõhn ning soodne hind ei ole juba enam ammu tarbija jaoks parfüümide soetamisel ainukesed kriteeriumid ning teadlik tarbija soovib ennast lõhnastada originaalparfüümiga. Samas levib lõhnaturul palju müüte – näiteks, et head originaallõhna saab soetada vaid eksklusiivsest butiigist – ja tarbijal on üha raskem eristada originaalparfüümi analooglõhnast ehk koopiast. Eesti suurima e-poe Kaup24 turundusjuht Nelja Kornfeld selgitab, kuidas sellist eristust teha.
“Oleme märganud tähelepanuväärset kasvu tarbija teadlikkuses seoses parfüümide originaalsusega. Kuna meie e-poe lõhnatooted on võrreldes butiikides pakutavate samade toodetega tihtilugu odavamad, siis tekitab see ostjates loomulikult küsimusi. Siinkohal kinnitame, et meie tooted on kõik originaalid ning soodne hind on tingitud erinevatest faktoritest, sealhulgas võimekusest tegutseda võimalikult optimaalsete kuludega,” selgitas e-poe turundusjuht.
Kornfeld tõi välja, et on osad lõhnatootjad on hakanud muutma enda pakendeid, ehk et kui inimene on kasutanud konkreetse brändi parfüümi aastaid ja näeb nüüd müügil sama toodet täiesti uues pakendis, siis võib ka see temas küsimusi tekitada. “Sellistel puhkudel tasub näiteks e-poega ühendust võtta, et üle küsida või vaadata võimalusel tootja koduleheküljelt, et kas seal pakutakse sellise pakendiga tooteid,” tõi Kornfeld välja.
Rääkides täpsemalt originaallõhna eristamisest analooglõhnast ehk koopiast, tõdes e-poe esindaja, et toote hind on tihtilugu üheks võtmeteguriks. E-poe turundusjuhi sõnutsi maksab kvaliteedi tagamine alati rohkem, mistõttu oleks naiivne arvata, et originaallõhna on võimalik saada teistes poodides pakutavast hinnast ligi poole odavamalt. “Teiseks kriteeriumiks ongi tegelikult kvaliteet. Kui parfüümi vabastamise järel pudelist kestab selle lõhn intensiivselt vaid näiteks kuni viis minutit, siis on tõenäoliselt tegu koopiaga. Hea ja kõrge kvaliteediga parfüümi lõhn peaks sind ümbritsema vähemalt mõned tunnid,” selgitas e-poe turundusjuht.
Kolmanda kriteeriumina tõi Kornfeld välja toote pakkimisviisi, kuid e-poe esindaja tõdes, et see valdkond on muutumas tarbija jaoks üha keerukamaks. “Kui varasemalt oli üldlevinud teadmine, et näiteks fooliumisse või kartongi pakendatud toode on kindlasti originaal, siis nüüd on tootjad hakanud toote atraktiivsemaks muutmise eesmärgil kasutama palju erinevaid pakendamisviise. Sealjuures on ka tooteid, mille pakendit enam tootjad ei kileta. Sestap võib tarbija leida ennast olukorras, kus tema käes on tellitud lõhnatoode, mis tuli ilma kileta karbis, kuid mis on siiski originaalne ja kõrge kvaliteediga parfüüm,” rääkis Kornfeld.
Igasuguste kahtluste ja küsimustega seoses parfüümide originaalsusega soovitab Kornfeld pöörduda alati eelkõige toote müüja poole lisainfo saamiseks. Sealjuures tasuks teha müüja kohta internetis ka taustauuringut ning uurida, mida teised parfüüme ostnud kliendid selle müüja kohta räägivad. “Levimas on ka igasuguseid veebilehti, millel on võimalik sisestada justkui toote kood ja saada siis vastus selle originaalsuse kohta, kuid teadaolevalt pole ükski neist lehtedest loodud sõltumatu ametkonna poolt, mistõttu on raske hinnata sellise veebilehe toimimise õigsust ja selle loojate huve,” tõi Kaup24 esindaja välja.