5 nippi, mida panna tähele e-poest mööbli tellimisel
E-kauplustes müüdavate toodete valik on aasta-aastalt aina kasvanud ning kuigi endiselt on suuremate e-poodide populaarsete tellimuste eesotsas parfüümid, kosmeetika ja väiksemad kodumasinad, on viimase aasta jooksul oluliselt tõusnud ka kodusisustuse tellimuste osakaal. Internetipoodidest on võimalik leida kõike alates vannitoa kappidest kuni diivanvooditeni, mille ostmine internetiteel vajab aga tarbija põhjalikumat tähelepanu.
Kaup24 turundusjuhi Berit Roosi sõnul on viimasel aastal kasvanud e-poes just suurte toodete tellimuste maht, mille tarne ning kohaletoimetamine on küll keerulisem, kuid mida eelistatakse e-poest üldjuhul tellida tänu konkurentsivõimelistele hindadele. “Kõige rohkem on Baltikumi Pigu grupi e-poodidest tellitud elutoa sisustustarbeid – populaarsed on nii vaibad, kardinad kui ka laualambid, populaarsuselt teisel kohal on vannitoasisustus eesotsas vannimattide ja vannitoavaipadega, lõpetades kappidega,” tõi Roos esile eestlaste tellimusi.
Olgu tegemist väikse sisustuselemendi või terve toa mööbliga, ootamatuste vältimiseks tuleks enne tellima asumist tähelepanu pöörata järgnevatele punktidele:
E-poe usaldusväärsus
Nii nagu on tõusnud internetist tellimise populaarsus, on kasvanud ka e-poodide arv. Enne ostukorvi kinnitamist tuleb selgeks teha, kas tegemist on turvalise ostukeskkonnaga. Kõige lihtsam viis selleks on otsida veebipoest turvalise ostukoha märgist, mis näitab tarbijale, et tegemist on nõuetele vastava internetipoega. Teine võimalus on kontrollida internetipoe usaldusväärsust E-Kaubanduse Liidu kodulehelt. “Äärmiselt oluline on suurte tellimuste puhul nii tasumissüsteemi kui ka kohaletoimetamise usaldusväärsus, millele tasub enne tellimuse esitamist kindlasti e-poes lisatähelepanu pöörata,” rõhutas e-poe esindaja.
Hinna ja kvaliteedi suhe
E-poed paistavad silma nii suure tootevaliku kui ka hea hinnaga, mis paneb tellijad vahel kahtlema toodete kvaliteedis, kuid tegelikkuses on konkurentsivõimeline hind tagatud hoopis müügipindade kulude kokkuhoiuga. “E-poes on valik suurem ja hinnad soodsamad, sest e-poed ei pea kandma müügipindade ülalpidamise ja rendiga seotud kulutusi nagu seda teevad jaemüügi kauplused,” selgitas Kaup24 turundusjuht hinnapoliitikat, mis e-poodides käibel on.
Teadlik valik
Mööbli tellimisel tuleb silmas pidada nii tellitava eseme suurust, mistõttu tuleb enne tellimist võtta vajalikud mõõtmed, kui ka toote funktsionaalsust ja kokkusobivust muu sisustusega. Samuti soovitab Kaup24 turundusjuht uurida materjalide vastupidavuse ja puhastusvõimaluste kohta, et vältida hilisemaid ebameeldivaid üllatusi. Võimaluse korral tasub tooteid vaadata ka erinevatelt ekraanidelt, sest ekraanide värvikuva võib erineda.
Kauba kohaletoimetamine
Kauba kättesaamiseks on erinevaid viise: võimalus on minna mööblile ise järele e-poe väljastuspunkti, tellida tooted pakiautomaati või postkontorisse. Samuti on variant tellida kaup kulleriga koju. Suurte mööbliesemete puhul jääb tarnevalikust välja postiautomaat ning mõistlik on eelistada kullerteenust, mis on suuremõõtmeliseste tellimuste puhul koju toimetamiseks mugavaim lahendus, ilma et peaks ise transpordi eest muretsema.
“Eestis tehakse üle poolte sisustus- ja mööblitellimustest väljaspoolt Tallinnat, sest mööbli valik on väiksemates linnades ja asulates paratamatult piiratud ning ühtlasi ei pea muretsema ka transpordi pärast – kuller toob tellimuse otse koju,” tõi Roos välja põhjuseid, miks e-poest tellitakse rohkem just maapiirkondadesse. Kulleriteenust kasutatakse siiski palju ka suuremates linnades just seetõttu, et mööblit ei ole sageli võimalik tavalise sõiduautoga transportida ning transpordi rentimine on kulukam kui kullerteenuse kasutamine. Kullerteenuse maksumus oleneb paki kaalust – kuni 5 kilo kaaluva paki kohaletoimetamine maksab näiteks 5,49€, kaalukategooria teises otsas on pakid, mis kaaluvad rohkem kui 75 kilo ja nende kohaletoimetamise maksumus on 18€.
Tagastus ja prentensioonid
Berit Roos tõdes, et kuigi prentensioone esineb harva, tuleks siiski pakki kätte saades tutvuda selle seisukorraga, et vältida hilisemaid kaebusi. Kaupa võib proovida ja sellega tutvuda, et veenduda sobivuses või mittesobivuses, kuid proovimise käigus tuleb tagada kauba ja selle pakendi minimaalne mõjutatus. Proovimine tähendab samaväärset kasutust nagu on tavaks jaekaubanduses enne ostu sooritamist – näiteks mahlapressiga ei tohi purustada puuvilju ja kohviveskiga ei tohi jahvatada kohvi. “Kui tellitud kaup ei vasta ootustele, ei sobi siiski kokku olemasoleva sisustusega , on saanud transpordil kahjustada või esineb soov see mingil muul põhjusel tagastada, on ka see loomulikult võimalik 14 päeva jooksul,” julgustas Roos siiski e-poest tellimusi esitama, sest alati on võimalik toode mõjuva põhjuse puhul tagastada.