3 nõuannet, kuidas lahendada tülisid
Hea ja mõnus on töötada meeskonnakaaslasega, kes on tasakaalukas, ei virise, ei mõista kohut, vaid innustab ja arvestab oma kolleegidega. Sellest hoolimata võib aeg-ajalt tulla ette keerulisi olukordi töösuhtluses. KoostööKunstiKool Belbin Eesti asutaja, meeskonnatreener ning Ettevõtluskõrgkool Mainor lektor Mats Soomre annab nõu, mida teha olukorras, kus kolleeg sind üldse kuulata ei taha.
3 nõuannet, kuidas lahendada tülisid:
- Ära vaidle vastu. „Kui olukord on emotsionaalne ja tekib liigne vaidlemine, siis ära mängi teise osapoole mängu kaasa, ära hakka vastu vaidlema. Mõtle oma sõnastus läbi, kas see lause, mida sa tahad öelda, tekitab omakorda vastu vaidlemist,või aitab teemat arutada,“ soovitab Soomre.
- Sobiv hetk tuleb ära oodata või ise see tekitada. „Enne kui olukord maha rahuneb, ei ole suurt mõtet omapoolset argumenti või põhjendust välja öelda,“ selgitab meeskonnatreener.
- Otsi õige hetk ja küsi enne, kui hakkad oma mõtet välja ütlema. „Pole mõtet hakata sisuliselt mitte midagi rääkima enne, kui näed, et teine pool on valmis sind ära kuulama. Kui oled ärakuulamise osas kokkuleppe saavutanud, siis saad vahelesegamise hetkel alati öelda, et oota palun, sa ju ise ütlesid, et räägiksin, kuula mind siis palun lõpuni. Selline lähenemine nõuab head enesekindlust ning suhtlemis- ja mõjutamisoskust, mis on õnneks suuresti õpitav. Tuleb siiski arvestada, et inimeste enesekindlus ja veenmisoskused on väga erinevad, mis tähendab siiski kolmanda osapoole appi kutsumist enne, kui olukord väljub kontrolli alt,“ lausub Soomre.