1. Avaleht
  2. Reis&Puhkus
  3. Viking Line uuendas online broneerimissüsteemi
Viking Line uuendas online broneerimissüsteemi

Viking Line uuendas online broneerimissüsteemi

MS Viking XPRS liinil alates 18.04.2008_Viking Line võttis kasutusele uue online broneerimissüsteemi. Eesmärgiks oli luua mobiilisõbralik ja paindlik lahendus, kuna enamus broneeringutest tehakse interneti teel. Uues broneerimissüsteemis saavad Viking Line’i kliendid näiteks võrrelda erinevate reisipakkumiste hindu senisest lihtsamini.

Viking Line’i uus broneerimissüsteem on senisest palju mitmekülgsem. See on eriti oluline arvestades, et juba 70% kõikidest eraisikute reisidest broneeritakse interneti teel.  Lisaks on Viking Line’i kodulehekülje külastatavus viimase 10 aasta jooksul neljakordistunud.

”Üha enam inimesi eelistab kasutada asjaajamiseks internetti. Meie veebilehed ja broneerimissüsteem peavad olema lihtsad ja kasutajasõbralikud ning kohanduma nii arvuti, tahvelarvuti kui nutitelefoniga,” ütleb Gustaf Eklund, Viking Line’i äritegevuse arendusjuht.

Kohanduvus (responsive) muutub iga päevaga üha olulisemaks veebilehe funktsiooniks. Enim kasutatav otsingumootor Google teatas hiljuti, et eelistab oma otsingutes just mobiilisõbralikke veebilehti. Viking Line’i veebilehed on uue broneerimissüsteemi käivitumisega täielikult kohanduvad kõikides keeleversioonides.

Uus broneerimissüsteem laiendab ka ülevaatlikkust. Laevareisi hinna varieerumist  erinevatel nädalapäevadel saab nüüd hõlpsasti näha kasvõi terve tuleva kuu lõikes.  Lisaks toob süsteem esile soodsaima hinna, näiteks kui kruiisireis tuleb odavam kui kaks ühe suuna piletit. Kui valitud kuupäeval on kliendi soovitud pakkumine välja müüdud, pakub süsteem alternatiivseid võimalusi.

Kümme aastat tagasi tehti ca 25% Viking Line broneeringutest interneti teel. Täna on see number 70%, kuid laevafirma eesmärk on, et uuenduse täismahus käivitudes tuleks läbi interneti 80% broneeringuist. Mõned kliendid jäävad ka edaspidi tõenäoliselt eelistama personaalset lähenemist, suheldes klienditeenindajaga kas telefonitsi või leti ääres.  Needki võimalused jäävad endiselt kasutusse. Uuenenud broneerimissüsteem on käivitunud etappide kaupa, nüüdseks on süsteem kasutusel kõikides.

„Broneerimissüsteemi järkjärguline käivitamine võimaldas vähendada riske ning täiustada süsteemi enne lõplikku lansseerimist,“ ütles Kjell Lindvall, Viking Line’i võrgu arendusjuht.

Viking Line´i aastane online-broneeringute arv on miljoni lähedane.  Soome on  Viking Line’i suurim turg – ligikaudu pooled kõikidest broneeringutest tehakse Soomes. Mahtude poolest järgnevad Rootsi, seejärel Eesti ning teised rahvusvahelised turud nagu Saksamaa ja Venemaa.

Head Uudised GoodNews