Avaleht Reis&Puhkus Tunne reisijana oma tarbijaõigusi
Tunne reisijana oma tarbijaõigusi
Reis&Puhkus
0

Tunne reisijana oma tarbijaõigusi

0

Juhul, kui lend hilineb, on reisijal õigus vastavalt ooteaja pikkusele toitlustusele, telefonikõnedele jms. Olenevalt sellest, kui palju lend hilineb, on reisijal õigus kas lennupileti eest raha tagastamisele (kui ta otsustab reisist loobuda) või tasuta majutusele (näiteks juhul kui lend lükatakse järgmisele päevale).

Samuti võib ette tulla olukordi, kus lennule on broneeritud rohkem pileteid, kui lennukis istekohti. Sellises olukorras, peab lennuettevõtja esmalt küsima, kas leidub vabatahtlikke, kes oleksid valmis kokkulepitud hüvitise eest oma kohast loobuma. Lisaks peab lennuettevõtja vabatahtlikele pakkuma teist võimalust sihtkohta jõudmiseks või hüvitama piletihinna. Kui vabatahtlikke ei leidu, on lennukist maha jäetud reisijatel lisaks teisele võimalusele sihtkohta jõudmiseks või piletihinna hüvitamisele, õigus ka määrusega kehtestatud viivitamatult makstavale hüvitisele. Hüvitiste, reisi ümberkorraldamise või piletiraha tagastamise kõrval on reisijal õigus toitlustamisele, telefonikõnedele ning vajadusel ka majutusele, sh transpordile majutuskohta ning tagasi.

Lennu tühistamisel peab lennuettevõtja pakkuma kas piletihinna hüvitamist või muid võimalusi reisi lõppsihtkohta jõudmiseks. Samuti peab lennufirma pakkuma reisijatele toitlustamist ja telefonikõnesid jms, vajadusel majutust ning transporti lennujaama ja majutuskoha vahel.

NB! Õigus hüvitisele oleneb lennu tühistamise korral mitmest asjaolust – nii sellest, kui varakult reisijaid lennu tühistamisest teavitati kui ka sellest, mis oli tühistamise põhjuseks. Juhul, kui lend tühistatakse erakorraliste asjaolude tõttu, nagu näiteks ilmastikutingimused, ootamatud tehnilised rikked, lennujaamapersonali streik jms, ei ole reisijatel õigust hüvitist nõuda.

Olukorras, kus lend oluliselt hilineb, jäetakse hoopis ära või reisijaid ei lubata lennule, tuleb esmalt pöörduda vastava lennufirma töötajate või esindajate poole, kes on kohustatud reisijaid abistama. Juhul, kui vajalikku abi ei pakuta või rikutakse eelpool mainitud reisijate õigusi, on soovitatav esitada koheselt kaebus vastavat lendu teenindavale lennuettevõtjale.

Kui teie lennu lähtekoht oli EL riigis, esitage kaebus seal. Kui teie lennureisi lähtekoht oli väljaspool ELi ja sihtkoht ELis ning lendu teenindas ELi lennuettevõtja, esitage kaebus lennu sihtkohaks olevas ELi liikmesriigis.

Oluline on meeles pidada ka reisija kohustusi. Näiteks on reisija kohustatud end õigeaegselt lennule registreerima, samuti peab reisijal olema lennule kinnitatud broneering. Siin kirjeldatud õigused kehtivad reisijatele, kelle lend väljub või saabub Euroopa Liidu liikmesriigi lennujaama, samuti kehtivad õigused väljaspool Euroopa Liitu asuvast lennujaamast saabuvate lendude puhul, kui teenindajaks on liikmesriigi lennuettevõtja.

Lisateave: Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus

mm

Kommentaarid