1. Avaleht
  2. Reis&Puhkus
  3. Tarbijakaitseamet tuletab laevareisijatele meelde nende õigusi
Tarbijakaitseamet tuletab laevareisijatele meelde nende õigusi

Tarbijakaitseamet tuletab laevareisijatele meelde nende õigusi

Valitsus kiitis täna heaks kaubandusliku meresõidu seaduse ja sadamaseaduse muudatused, mille järgi hakkab laevareisijate kaebusi seoses Euroopa Liidu (EL) määruses sätestatud nõuete rikkumisega sarnaselt teiste transpordiliikidega menetlema tarbijakaitseamet. Tarbijakaitseamet tuletab sellega seoses inimestele meelde, millised on EL-i määrusest tulenevalt laevareisijate õigused.

Olukorras, kus reis hilineb üle pooleteise tunni või tühistatakse, on reisijal õigus nõuda, et ta toimetataks esimesel võimalusel lisakuludeta muud teekonda pidi planeeritud sihtkohta. Teekonna muutmise asemel võib reisija valida piletiraha tagastamise ja nõuda tasuta tagasireisi esimesse väljumiskohta. Piletiraha peab laevafirma reisijale tagasi maksma seitsme päeva jooksul.

Laevafirma või vajadusel ka terminalioperaator peab tarbijaid reisi hilinemisest või tühistamisest teavitama võimalikult kiiresti, igal juhul mitte hiljem kui pool tundi pärast sõiduplaanijärgset väljumisaega. Eeldatava uue väljumis- ja saabumisaja kohta tuleb infot anda kohe, kui see selgub.

Reisi üle pooleteisetunnise hilinemise või tühistamise korral peab laevafirma pakkuma tarbijatele piisavat abi, mis sisaldab näiteks suupisteid, eineid ja karastusjooke. Kui laevareisi hilinemine või tühistamine toob kaasa ööbimisvajaduse, tuleb pakkuda reisijatele ka majutust kuni kolmeks ööks. Kui ööbimiskoht asub eemal, on reisijatel õigus transpordile sadamaterminali ja majutuskoha vahel.

Hüvitise määr, mida üle pooleteise tunni hilinenud või tühistatud laevareisi puhul nõuda saab, on 25–50 protsenti piletihinnast. Konkreetne summa oleneb planeeritud reisi ja hilinemise pikkusest. Hüvitis tuleb laevafirmal välja maksta ühe kuu jooksul pärast seda, kui tarbija on taotluse esitanud. Hüvitise maksmisest võib keelduda, kui reisi hilinemise või tühistamise põhjustasid laeva ohutut juhtimist takistavad ilmastikutingimused või erakorralised asjaolud.

Laevareisi hilinemise või tühistamisega seotud kaebusega tuleb tarbijal pöörduda esmalt laevafirma poole. Kui probleemi ei õnnestu sel moel lahendada, saab pöörduda tarbijakaitseametisse. Laevareisijate ülepiiriliste kaebustega tegeleb ameti juures tegutsev EL-i tarbija nõustamiskeskus.

Head Uudised GoodNews