Avaleht Reis&Puhkus Elektriraudtee uued rongid saavutasid ajaloolise kiiruse
Elektriraudtee uued rongid saavutasid ajaloolise kiiruse
Reis&Puhkus
0

Elektriraudtee uued rongid saavutasid ajaloolise kiiruse

0

Elektriraudtee uute rongide katsetuste ajal toimusid sõidud, kus esmakordselt Baltikumis saavutas reisirong liikumiskiiruseks ligi 180 km/h.

Elektriraudtee juhatuse liikme Riho Seppari sõnul oli antud kiirusel sõit üks olulisemaid tingimusi katseplaanides. „Rongitootja kogus tippkiirus-katsesõitudega infot, mille põhjal saab kinnitada, et uued rongid vastavad kõikidele nõudmistele, liikumaks tulevikus igapäevaselt kiirustel kuni 160 km/h,“ selgitas Seppar.

Elektriraudteele teadaolevalt pole varem Baltikumis selliseid sõidukiiruseid raudteedel saavutatud.

Stadleri uute rongide projektijuhi Martino Celeghini sõnul kulgesid katsesõidud sujuvalt. „Tahame tänada nii Tehnilise Järelevalve Ametit, Eesti Raudteed kui Elektriraudteed, kelle toetusel saime läbi viia ajaloolised katsesõidud Eesti raudteeliikluse mõistes,“ sõnas Celeghini.

Elektriraudtee müügi- ja turundusjuhi Norbert Kaareste sõnul tuleb siinkohal eriti tänada Eesti Raudteed. „Kui kümme aastat tagasi poleks me saanud kaaludagi sellistel kiirustel sõitu, siis tänaseks on Eesti Raudtee renoveerinud mitmed raudteekoridorid, kus antud sõidukiiruseid on võimalik saavutada,“ selgitas Kaareste. „See on olnud võimalik tänu ulatuslikele raudtee renoveerimistöödele, mida on toetanud Euroopa Liit ja Eesti riik,“ rääkis Kaareste.

176 km/h kiirusega sõitsid 4-vaguniline FLIRT elektrirong ning 2-vaguniline FLIRT diiselrong kokku 4 päeval. Katsesõidud toimusid Keila-Klooga ja Kehra-Aegviidu teelõikudel.

Tippkiirus-katsesõidud on osa uute rongide katsetustest, mida teostab rongide tootja Stadler. Katseperiood lõpeb käesoleva aasta juulikuu alguses, mil Elektriraudtee võtab kasutusele esimesed uued elektrirongid.

mm

Kommentaarid